مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج اقشار فیروزکوه

مراسم تکریم و معارفه و هم اندیشی مسئولین بسیج اقشار شهرستان فیروزکوه با حضور مسئولین این شهرستان و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مراسم هم اندیشی کانون های بسیج اقشار و تکریم و معارفه مسئولین بسیج اقشار شهرستان فیروزکوه در فرمانداری این شهرستان با حضور حجت الاسلام حیدری، امام جمعه فیروزکوه، محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان، مهدی سالاریه، معاون سیاسی فرماندار، سرهنگ محسن رحیمی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، علیرضا صادقی، شهردار و دیگر مسئولین و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

بسیجی باید در جنگ فرهنگی فضای مجازی را بشناسد

حجت الاسلام حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: بسیج یک نیروی الهی است که ویژگی ممتاز یک بسیجی این است که هر جایی انقلاب نیاز دارد بسیجی حاضر است؛ از ابتدای انقلاب این چنین بود.

وی ادامه داد: آن عاملی که موجب شد در جنگ نظامی پیروز شویم، بسیج بود؛ در جایی که نیاز به جهاد علمی و اقتصادی بود بسیج در میدان بود؛ بسیج انقلاب را حفظ کرده است؛ هدف تعالی بسیج زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است که اگر هدف بسیجی این نباشد راه را گم کرده است.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: بسیج باید زمان شناس باشد و بداند امروز جنگ و جبهه کجاست؛ امروز جنگ فرهنگی است؛ امروز بسیجی اگر می خواهد از انقلاب دفاع کند، باید در هر عرصه ای خود را مجهز به ابزار فرهنگی کند و فضای مجازی و مسائل جوانان را بشناسد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار با مداحان سه ویژگی را مطرح کردند که در جنگ نرم باید بدان مجهیز بود که می توان گفت این سه ویژگی تنها منحصر به مداحان نیست؛ دغدغه هدایت مردم را داشته باشند، برخی مسئولیت دارند ولی دغدغه ندارد؛ وقتی رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند به این دلیل است که دشمن تمام سرمایه خود را در این مسیر گذاشته است؛ باید خود را مجهز به ابزار جنگ فرهنگی، هم از نظر شناختی، هم مهارتی و هم عملیاتی کنیم تا منشا اثر باشیم.

وی ادامه داد: سومین ویژگی این است که باید به روز باشیم و بدانیم امروز دشمن کجا را هدف گرفته است، مشکلات و شبهات چیست تا بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

طرح تعالی بسیج باید در بسیج اقشار مورد توجه قرار گیرد

در ادامه این مراسم محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: روزهای دهه فجر را پیش رو داریم، روزهایی که باید این نوا را تکرار کنیم که در کنار هم هستیم و از انقلاب، نظام و ولایت فقیه حمایت می کنیم و در برابر دشمن می ایستیم؛ با نگاهی که نسبت به بسیج و سپاه وجود دارد و با هویتی که انقلاب اسلامی پیش رو دارد قطعاً باید تلاش کنیم این دهه فجر به شکل پرشورتر برگزار شود و این باید در اقدامات بسیجیان در ادارات، مجموعه ها، محلات و غیره ظهور کند.

وی اظهار کرد: با توجه به شکل گیری بسیج اقشار و متخصصین یک فرصت مغتنمی را داریم که از ظرفیت متخصصین در قالب بسیج در راستای کمک به مجموعه های دولتی استفاده کنیم؛ طرح اعتلای بسیج که در سال های اخیر جزو مباحث اساسی بسیجیان است، یکی از مسائلی است که باید بدان توجه کرد که اقشار مختلف بسیج تعالی یابند و دستاوردهایی را داشته باشد که در مسیر خدمت به مردم استفاده شود.

حیدری منش بیان داشت: در پرتو بسیج اقشار باید مجمع بسیج شهرستان شکل گیرد؛ این مجمع باید محلی برای شکل گیری نگاه هایی باشد که به خدمت رسانی بهتر منجر می شود یعنی در مجمع بسیج با شکل گیری کارگروه هایی که وجود دارد و با تجمیع استعدادهایی که در بسیج اقشار وجود دارد مجموعه هایی را شکل دهیم که به خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اشاره داشت: کارگروه ها باید مسئله محور باشند و ما نظام مسائل شهرستان را تهیه کردیم و می توانیم در اختیار بسیج قرار دهیم تا خدمت رسانی بهتری را در قالب این مجموعه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در بسیج ادارات باید ظرفیت ها را به سمتی هدایت کنیم که کارمند تراز انقلاب داشته باشیم که هم توانمند، هم متعهد و هم دانش فنی لازم را دارد و همچنین دغدغه انقلابی را دارد؛ کارمند تراز انقلاب نگاه به این دارد که خدمت رسانی بهتر به مردم چطور انجام شود؛ باید تلاش کنیم کارگری انقلابی داشته باشیم که الگویی همچون شهید برونسی دارد که برای توسعه اقتصاد کشور و شکل گیری اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند.

حیدری منش ادامه داد: در بسیج رسانه باید به دنبال رسانه های تراز انقلاب باشیم؛ رسانه هایی که دغدغه انقلابی دارند و مطالبه گر هستند، بدون نگاه حزبی و جریانی مطالبه انقلاب را دارند، دغدغه آنها این است آن چه از انقلاب بر زمین مانده باید در رسانه ها فریاد زده شود؛ در بسیج مهندسین نیز به دنبال تربیت مهندسین انقلابی باشیم که امروز اگر اهالی روستای کمتر توسعه یافته ما برای رفتن تائیدیه نظام مهندسی مراجعه می کنند و مهندسی از آنها وجهی طلب می کند، این بسیج مهندسین ما اصلاح کننده این رویه باشد.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به لزوم ارتباط ادارات و دستگاه های دولتی با بسیج اقشار برای خدمات رسانی بهتر به مردم، تاکید کرد: نگاه مردمی در دولت سیزدهم، خدمت رسانی بی وقفه به مردم و کار جهادی برای مردم در بستر این ارتباطات انجام خواهد شد.

در سپاه فیروزکوه کادرسازی خوبی انجام شده است

سرهنگ محسن رحیمی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، در مراسم تودیع و معارفه مسئولین بسیج اقشار این شهرستان، بیان کرد: وظیفه اصلی بسیج خدمت گذاری به مردم و حل دغدغه مردم است مخصوصاً بسیج اقشار در این مسیر هستند؛ ما در بسیج تودیع نداریم و بازنشستگی نداریم؛ پایان ماموریت بسیجی شهادت است.

وی ادامه داد: توقع ما از بسیج ادارات این است که روحیه بسیجی به سمتی برود که مشکلی در ادارات برای مردم وجود نداشته باشد؛ بسیج ادارات هم در بستر کارهای ایجابی و فرهنگ سازی و هم در راستای کارهای سلبی حضور داشته باشند.

سرهنگ رحیمی افزود: در فضای بسیج کارگری تلاش برای رفع موانع تولید را مطالبه داریم که روحیه جهادی در برنامه بسیج کارگری وجود دارد در این راستا فعال تر شود.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه خاطرنشان کرد: امروز جنگ علیه جمهوری اسلامی جنگ ترکیبی است، که یکی از این اضلاع رسانه است و این نشان از اهمیت نقش رسانه دارد؛ پیوست فرهنگی در همه عرصه ها وجود دارد و پیوست رسانه در راستای جهاد تبیین و دیگر حوزه ها وجود دارد.

وی اشاره داشت: در سپاه فیروزکوه کادرسازی خوبی انجام شده است که نمونه های آن را در بین مسئولین شهرستان فیروزکوه شاهد هستیم؛ تفکر فرهنگ بسیجی این است که حل دغدغه مردم اولویت باشد.

در این مراسم علی سراج، به عنوان مسئول بسیج ادارات معارفه و از زحمات افلاطون بنار در این سمت قدردانی شد؛ همچنین در بسیج کارخانجات و کارگری نورالله اسفندیار معارفه و نبی الله اسفندیار تودیع شد؛ در بسیج رسانه نیز محمد حسین سراج تودیع و مجتبی حسینی به عنوان مسئول بسیج رسانه معارفه شد؛ مجتبی سراج به عنوان مسئول بسیج مهندسین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا