حجت الاسلام حیدری:

مردم انقلابی و بصیر ایران در روز نهم دی ثابت کردند این انقلاب متعلق به آنها است/ شهید سلیمانی، نمونه برجسته تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نهم دی، روز بصیرت است؛ روزی که مردم انقلابی و بصیر ایران، ثابت کردند این انقلاب متعلق به آنها است و رمز بقا و حفظ انقلاب، حضور مردم در صحنه است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه فیروزکوه، گفت: یکی از ویژگی های انسان های مؤمن و باتقوا، صداقت و دوری از فریب است.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید با مردم با صداقت رفتار کنند و وعده خلاف واقع ندهند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با اشاره به یوم الله ۹ دی بیان داشت: نهم دی، روز بصیرت است؛ روزی که مردم انقلابی و بصیر ایران، ثابت کردند این انقلاب متعلق به آنها است و رمز بقا و حفظ انقلاب، حضور مردم در صحنه است.

حجت الاسلام حیدری افزود: فتنه گران، نمیدانستند که خط قرمز ملّت ایران، ولایت و حرمت اهل بیت علیهم السلام است؛ به عزای امام حسین علیه السلام اهانت کردند، ولی مردم ولایتمدار ایران اسلامی، جواب قاطعی دادند و بار دیگر ثابت کردند که «ما ملّت امام حسین هستیم»؛ بنابراین ۹ دی در تاریخ شکوهمند انقلاب، به عنوان «روز بصیرت و میثاق امّت با ولایت» ماندگار شد.

وی در ادامه گفت: دوازدهم دی ماه، سالروز وفات حضرت آیت الله مصباح یزدی است؛ شخصیتی که حقیقتاً عمار انقلاب بود و همچون چراغی فروزان در مسیر ولایت، نورافشانی میکرد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ایشان یک شخصیتی، بسیار مهربان و رؤوف داشت و علیرغم تخریب و ترور شخصیتی، در مسیر دفاع از ولایت، ثابت قدم ماند؛ درباره شخصیت علمی ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب، وی را مطهری و علامه طباطبایی زمان نامید که خلأ این شخصیت ها را در عصر ما پر کرده بود.

وی اذعان داشت: دولت سیزدهم، دولتی پرتلاش و جهادی است و برای خدمت به مردم شبانه روز تلاش میکند، ولی هنوز مشکلات معیشتی و گرانی به مردم فشار زیادی وارد میکند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: مردم ایران بسیار پاکار و همراه انقلاب هستند و در عرصه های مختلف ثابت کرده اند؛ لذا مردم از دولت انتظار دارند که صادقانه با مردم صحبت کنند و مشکلات را در میان بگذارند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: دولت نباید در مشکلات سکوت کند تا ضد انقلاب سوء استفاده کند؛ جهاد تبیین که توسط رهبر معظم انقلاب یک واجب فوری و قطعی معرفی شد، شامل مسئولین هم میشود که بیایند مسائل را برای مردم تبیین کنند؛ لذا از رئیس جمهور محترم مطالبه داریم که علل گرانی ها را برای مردم تبیین کنند تا مردم دلگرم شوند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که به شهید سلیمانی باید به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه شود؛ چرا که شخصیت ایشان به عنوان یک مسئول تراز انقلاب اسلامی قابل الگوگیری است.

وی تصریح کرد: معنویت و اخلاص، تقوا و اخلاق مداری، تبعیت محض از ولایت، مردم دار و عشق به مردم از ویژگی های ممتاز مکتب شهید سلیمانی است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: شهید سلیمانی، بارها در شرائط سخت جبهه و جهاد، با توسل و تضرع به اهل بیت به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها، گره گشایی میکرد و این فرق مهم،‌ مدیر در مکتب شهید سلیمانی با مدیر لیبرال و غربگرا است: به طوریکه ژنرال های آمریکایی با درجه های فراوان، در مقابل عظمت شهید سلیمانی تعظیم میکردند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی، نمونه برجسته تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود؛ قاتلان و آمران شهادت حاج قاسم بدانند، قبل از آنکه به زباله دان تاریخ بپیوندند، تقاص دنیوی جنایت خود را خواهند دید.

حجت الاسلام حیدری در ادامه درباره هفته نهضت سواد آموزی بیان داشت: هفته نهضت سوادآموزی را خدمت همه زحمتکشان عرصه سوادآموزی تبریک عرض میکنم؛ در سال ۵۷ در گروه سنی ۱۵ سال به بالا، ۳۶ درصد باسواد داشتیم در حالیکه میانگین جهانی، ۶۹ درصد بود؛ ولی با تلاش و مجاهدت نهضت سوادآموزی، امروز آمار سوادآموزی نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا