علت مرگ یک گردشگر در تنگه واشی فیروزکوه تشنج اعلام شد

ظهر جمعه ۲۸ تیر ماه ۹۸ یک گردشگر ۳۵ ساله در منطقه تنگه واشی جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، عباس رضایی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه ضمن تایید این حادثه در خصوص علت مرگ این گردشگر اظهار کرد: این موضوع در دست بررسی است.

به گفته شاهدان عینی این فرد حوالی تنگه دوم دچار تشنج شده که علی رغم تلاش های همراهان وی به دلیل عدم پوشش مخابراتی جهت اطلاع رسانی و نبود نیرو های امدادی مستقر در این منطقه سبب شد تا زمان نجات این گردشگر ۳۵ ساله اهل ورامین از دست رود.

این در حالی بود که تنها نیروهای حاضر در این منطقه گردشگری نیروهای نیروی انتظامی بودند که با اطلاع گردشگران عبوری به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و ضمن وصول خبر به مراکز درمانی سطح شهر تا قبل از رسیدن نیروی های امدادی برای انتقال این فرد به نزدیک ترین محل جهت امداد رسانی آماده شده بودند؛ اما متاسفانه در نهایت این فرد جان خود را از دست داد.

این گزارش حاکی از آن است که پیشتر پایگاه خبری دیمه نیوز از نبود مهمترین زیر ساخت ها در این منطقه گردشگری از جمله نبود نیروهای امدادی و عدم پوشش مخابراتی به مسئولین اجرایی شهرستان هشدار داده بود که علی رغم این هشدار مسئولین به بی توجهی خود ادامه دادند.

شاید امروز در صورت پوشش مناسب مخابراتی و حضور نیروهای امداد رسان در این منطقه گردشگری که هر هفته میزبان هزاران گردشگر می باشد منجر به نجات این فرد می شد.

حال مسئولین این شهرستان باید پاسخگوی چرایی نبود نیروهای امدادی و عدم پوشش مخابراتی علی رغم مصاحبه های اخیر باشند.

گفتنی است دو دکل BTS متعلق به دو اپراتور تلفن همراه بیش از یک سال است که در منطقه تنگه واشی نصب شده اما بدون راه اندازی رها شده است، هر چه که علت این امر باشد قطعاً پذیرفته نیست که بیش از ۱۲ ماه راه اندازی این دو دکل در این منطقه حساس طول بکشد.

با توجه به اتفاق امروز و هشدار های دلسوزان انقلاب به مسئولین امر در خصوص نبود زیرساخت های اولیه انتظار می رود مدعی العموم در این موضوع ورود کرده و با هر مسئولی و در هر جایگاهی که در این امر غفلت کرده است برخورد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا