امام جمعه فیروزکوه:

مسئولین باید رضایت الهی را سرمشق کارهای خود قرار دهند/ رکن جمهوریت رکن بسیار مهمی است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسئولین عزیز ما باید اهل تقوا و بندگی خدا باشند و همچنین خدا ترس باشند، باید رضایت الهی را سرمشق کارهای خود قرار دهند؛ مردم ولّی نعمت ما هستند؛ نه در مقام شعار، بلکه در مقام عمل باید خواست مردم جاری و ساری باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دو رکن اساسی “جمهوریت” و “اسلامیت” دارد.

وی با اشاره به اهمیت رکن جمهوریت اظهار داشت: نظام ما مردمی است؛ مردم ولّی نعمت ما هستند؛ نه در مقام شعار، بلکه در مقام عمل باید خواست مردم جاری و ساری باشد.

حجت الاسلام حیدری افزود: ما حقیقتاً خادم مردم هستیم؛ در نظام جمهوری، هر مسئولی در هر سِمَتی باشد، خادم مردم است.

وی خاطر نشان کرد: لذا همه کارها و تصمیمات ما قاعدتاً باید در مسیر رضایت‌مندی مردم باشد؛ رکن جمهوریت رکن بسیار مهمی است.

امام جمعه فیروزکوه درباره رکن اسلامیت بیان داشت: مسئولین عزیز ما باید اهل تقوا و بندگی خدا باشند و همچنین خدا ترس باشند، باید رضایت الهی را سرمشق کارهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: نامه ۵۳ کتاب شریف نهج البلاغه که این نامه در حقیقت به نوعی عهد نامه است و منشور حکومت داری و وظایف یک مسئول را در نظام اسلامی بیان میکند، بنده توصیه میکنم همه مسئولین این نامه را بخوانیم و ببینیم دیدگاه امیرالمومنین نسبت به حکومت داری چطور است.

وی افزود: اولین نکته‌ای که امام علی علیه السلام به مالک اشتر _در نامه ۵۳ کتاب نهج البلاغه_ به عنوان یک مسئول در نظام اسلامی بیان میکند “تقوای الهی” است؛ حضرت در ادامه میفرمایند که باید با مردم با مهربانی رفتار شود.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: مسئول ما باید مردمی باشد؛ یک جایی اجتماعات مردمی مانند نماز جمعه است، ما باید شاهد این باشیم که مسئولین ما در نماز جمعه شرکت کنند، مردم مراجعه میکنند، مسئولین مشکلات مردم را از نزدیک بشنوند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: بنده از کسانی که به این مسئله توجه دارند صمیمانه تشکر میکنم؛ نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است، تریبون نماز جمعه تریبون حاکمیت و انقلاب است.

وی با اشاره به آیه نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب، در دیدار روز گذشته مسئولان نظام با ایشان، گفت : آیات و روایاتی که معمولاً در محل سخنرانی رهبر انقلاب نصب میشود، با عنایت و دقت انتخاب میشود، که در جلسه دیروز _دیدار مسئولان نظام با رهبری_ آیه «وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولًا: به عهد خود وفا کنید، که از عهد سؤال می‌شود.» نصب شده بود.

امام جمعه فیروزکوه گفت: هر مسئولی وقتی در مسئولیتی قرار میگیرد، عهد و پیمانی با خدا و مردم دارد؛ درباره عهد سوال میشود، هم مردم در این دنیا سوال میکنند و هم انسان در دادگاه عدل الهی مورد بازخواست قرار میگیرد، لذا مسئولین به عهد و پیمان خود وفادار باشند.

وی افزود: یک مسئول اولاً هر وعده‌ای را به مردم ندهد، ببیند آیا انجام آن مقدور است؟ اگر مقدور است آنگاه عهد ببندد، نه اینکه انسان مردم را امیدوار کند اما به وعده خود عمل نکند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در پایان ضمن قدردانی از زحمات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق فرمانداری و همچنین بخشدار مرکزی سابق فیروزکوه، انتصاب معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی جدید فرمانداری و بخشدار مرکزی جدید شهرستان فیروزکوه را تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا