مسدود سازی ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز توسط امور آب فیروزکوه

مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه گفت: با انسداد ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز طی هشت ماه نخست امسال، از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از یک میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، وحید مرادی نسب با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی امور منابع آب فیروزکوه، حفظ و حراست از منابع آب های زیرزمینی و برخورد با متخلفینی است که با حفر چاه های غیر مجاز ، صدمات جبرن ناپذیری به محیط زیست و منابع ارزشمند آبی وارد می کنند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در هشت ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز در حوزه عملکرد این امور پر و مسدود شد که با انجام این عملیات از تخلیه سالیانه یک میلیون و ۳۴ هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی امور منابع آب فیروزکوه جلوگیری به عمل آمد.

مرادی نسب تصریح کرد: به منظور حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی، سه عملیات تقلیل منصوبات چاه های غیر مجاز نیز انجام شد که در نتیجه از خروج حدود ۲۲ هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی دشت های این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه با بیان اینکه طی مدت یاد شده، یک دستگاه غیر مجاز حفاری نیز توقیف شده است، تصریح کرد: به منظور کنترل بهینه مصرف و جلوگیری از برداشت بی رویه آب ازچاه های مجاز توسط بهره برداران، تعداد ۲ عدد کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب گردید.

مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: این امور در جایگاه حاکمیتی خود، با هر گونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با جدیت تمام برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا