حجت الاسلام حیدری:

“معرفت و شناخت اهل بیت”، “معرفت و ارادت به دوستان اهل بیت” و “برائت از دشمنان اهل بیت” سه شرط معیّت با اهل بیت (ع) است

امام جمعه فیروزکوه گفت: یکی از کارهایی که ما باید بکنیم تا در دنیا و آخرت همراه اهل بیت باشیم این است که به زیارت عاشورا توجه کنیم، قدر زیارت عاشورا را بدانیم؛ آدم همراه امام حسین (ع) باشد دیگر چه غمی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم عزاداری عاشورای حسینی گفت: امروز صاحب عزای اصلی آقا امام زمان (عج) است؛ امروز را قدر بدانیم، یکی از آرزوهای ما معیّت با اهل بیت (ع) است، یکی از کارهایی که ما باید بکنیم تا در دنیا و آخرت همراه اهل بیت باشیم این است که به زیارت عاشورا توجه کنیم، قدر زیارت عاشورا را بدانیم؛ آدم همراه امام حسین (ع) باشد دیگر چه غمی دارد؟

وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا بیان داشت: در فرازی از زیارت عاشورا میخوانیم ” … فَاَسْاَلُ اللّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَهِ اَوْلِیائِکُمْ، وَ رَزَقَنِى الْبَراءَهَ مِنْ اَعْدائِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ …” در این فراز سه شرط برای معیّت با اهل بیت (ع) ذکر شده است، اولین شرط “معرفت و شناخت اهل بیت (ع)” است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: منظور از شناخت فقط شناخت شناسنامه‌ای نیست، این شناخت هم خوب است اما مهم معرفت قلبی نسبت به اهل بیت (ع) می‌باشد.

وی افزود: اگر انسان بداند که امام او خیر و صلاح آن انسان را بهتر از خود انسان میداند و امام نسبت به آن انسان از خود انسان دلسوزتر است، آن وقت انسان خود را در دامن اهل بیت قرار میدهد.

حجت الاسلام حیدری درباره شرط دوم معیّت با اهل بیت (ع) گفت: دومین شرط “معرفت و ارادت به دوستان اهل بیت (ع)” است، ما به خاطر اهل بیت باید دوستان اهل بیت (ع) را هم دوست داشته باشیم، اهل بیت (ع) نسبت به دوستان خود بسیار حساس هستند؛ منظور از دوستان اهل بیت (ع)، همه شما مردم عزیز جزو دوستان اهل بیت هستید.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: خدا میداند شما شیعیان و محبین نزد امام زمان (عج) خیلی ارزش دارید، حضرت به شما خیلی توجه دارد، در روایت داریم که امام زمان فرمودند من برای شما دعا میکنم، امام بسیار مهربان است.

وی اظهار داشت: اهل بیت (ع) همیشه از حال ما آگاه هستند؛ اگر خدایی نکرده ما به یک شیعه و محبی بی‌ احترامی کنیم بی احترامی به اهل بیت است، یکی از شروط معیّت با اهل بیت (ع) اکرام مومنین است، نسبت به همدیگر دلسوز باشیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به سومین شرط همراهی با اهل بیت (ع) گفت: سومین شرط “برائت از دشمنان اهل بیت (ع)” می‌باشد، انسان نمیتواند نسبت به دشمنان اهل بیت و نسبت به کسانی که درب خانه اهل بیت را بستند بی تفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا