امام جمعه موقت فیروزکوه:

نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، به دلیل اهمیت تولید

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به دنبال چندین سال گذشته، به دلیل اهمیتی که “تولید” دارد، سال جدید را نیز به نام تولیدی که دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد نامگذاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام رضوانی امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در فیروزکوه گفت: همسر و تشکیل خانواده مایه‌ آرامش است، همانطور که در روایت آمده است کسی که ازدواج کند، با ازدواج نصف دین خود را نگهداری می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی که انسان ازدواج می‌کند، فریاد شیطان بلند میشود، چرا که انسان یک گام به سوی استواری حرکت کرده است؛ پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند: “هیچ بنایی مستحکم‌تر از بنای ازدواج و تشکیل خانواده نیست”.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: امام رضا (ع)، درباره برکات ازدواج _برکاتی که عقلانی و مورد قبول جوامع بشری است و این برکات اقتضا میکند که انسان‌ها ازدواج کنند_ فرمودند: “برکاتی مثل نیکی کردن به خویشاوندان، نزدیک ساختن افرادی که از یکدیگر دور بودند، الفت بخشیدن میان دل‌ها، در هم تنیدن حقوق _متقابل_ انسان‌ها، افزودن بر جمعیت، اندوختن فرزند برای رویارویی با سختی‌ها” از برکات ازدواج است.

وی بیان داشت: در این ایام تعطیلات که فرصت خوبی است و عزیزان به دید و بازدید می‌روند، در جمع‌ها مواظبت داشته باشیم تا خدایی نکرده دچار گناه _غیبت، تمسخر دیگران و…_ نشویم؛ ان شاءالله از این فرصتِ دوباره و ماه شعبان که ماه آماده شدن برای ورود به ماه ضیافت‌ الله است بهره لازم را ببریم.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به دنبال چندین سال گذشته، به دلیل اهمیتی که “تولید” دارد، سال جدید را نیز به نام تولیدی که دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد نامگذاری کردند.

وی خاطر نشان کرد: هر چیزی که در طبیعت بیشتر مورد نیاز انسان است خداوند متعال زمینه برای تولید آن را هم فراهم کرده است؛ در زندگی امروز ما هم، مخصوصاً در کشوری که بخواهد در مسیری که خود انتخاب کرده حرکت کند، باید مایحتاج خود را خودش تولید کند، و تولید هم باید به گونه‌ای باشد که آن کشور در درجه اول نیازهای داخلی خودش را تامین کند.

امام جمعه موقت فیروزکوه درباره دانش بنیان بودن تولید اظهار داشت: این موضوع دانش بنیان بودن تولید خیلی مهم است که تولیدات ما بر اساس دانش و تکنولوژی روز باشد که حداکثر استفاده را مخصوصاً از منابع خودمان داشته باشیم و از نظر کمیّت و کیفیت ان شاءالله به حدی باشد که ما را از تولیدات دیگر کشور‌ها بی نیاز می‌کند.

وی با اشاره به اشتغال آفرین بودن تولید عنوان کرد: همچنین اشتغال آفرین بودن تولید باعث شود ان شاءالله در داخل کشور، مردم خصوصاً جوانان به کارهایی مشغول شوند، و این نیاز دارد که ان شاءالله با ارتباطات خوبی که با بازارهای دیگر _که بارها مقام معظم رهبری هم فرمودند_ ارتباط خوبی با اطراف خود، کشورهایی که آسیای میانه هستند داشته باشیم، میتوانیم بازاری برای تولیدات خود فراهم کنیم.

حجت الاسلام رضوانی افزود: این امر نیاز به همّت همه دارد، مخصوص مسئولین هم نیست؛ مردم عزیز، ما باید از کالای تولید داخل خریداری کنیم تا از این طریق از کالاهای تولید کشور خود حمایت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: راه نجات هر کشوری خصوصاً کشور ما، حضور مردم در صحنه است؛ _در حوادثی که رخ داد و جنگی که در اوکراین اتفاق افتاده_ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر مردم در صحنه حضور پیدا کنند، خواه ناخواه دشمن هیچ گونه تعرضی نخواهد داشت و نمیتواند صحنه‌گردان مسائلی باشد که در داخل کشور اتفاق می‌افتد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: همانطور که مردم کشور یمن چندین سال است با دست خالی در مقابل ائتلاف سعودی ایستاده‌اند، مردم وقتی بخواهند، میتوانند؛ همانطور که قرآن مجید فرموده “خداوند سرنوشت هیچ ملّتی را تغییر نمیدهد، مگر اینکه خود آن ملّت بخواهد”.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت کردن، شعار ما میتوانیم و حضور مردم در صحنه‌، از مولفه‌هایی هستند که اگر در هر کشوری طنین انداز شود آن کشور میتواند در مقابل دشمن بایستد و راه پیشرفت و تعالی خود را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: پشتوانه نظام ما حضور مردم است، ان شاءالله حضور مردم با حضور مسئولین دلسوز و کارآمد، همیشه در صحنه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا