نصب و راه اندازی ۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار فیروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه گفت: این اقدام در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و مدیریت میزان مصرف آب از چاه‌های مجاز این شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، وحید مرادی نسب، مدیر امور منابع شهرستان فیروزکوه با اعلام خبر نصب و راه اندازی ۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار در حوزه عملکرد امور منابع آب فیروزکوه، تصریح کرد: کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب و تغییر الگوی کشت از اهداف اجرای طرح نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری است که در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در منطقه صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت بحرانی سفره‌های آب زیرزمینی استان تهران بدلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت‌های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان ها، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت، ضروری است کلیه چاه‌های پروانه دار به کنتور حجمی هوشمند مجهز شوند.

مرادی نسب در پایان تاکید کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا