رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه:

نظارت بر بازار شب عید به صورت شبانه روزی است/ با گرانفروفروشی برخورد خواهد شد

سید محمد کیا گفت: نظارت بر بازار شب عید، تا ۱۵ فروردین ماه به صورت شبانه روزی ادامه دارد و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید محمد کیا، رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: به مدت یکماه تا یکماه و نیم است که در سطح شهرستان، مرغ دولتی با سود بسیار ناچیز و قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومان همه روزه در حال توزیع است.

وی ادامه داد: ۵۰ الی ۶۰ تن شکر نیز در حال حاضر در شهرستان فیروزکوه توزیع می شود.

کیا در خصوص تامین بازار شب عید بیان کرد: ۶۰ تن پرتقال و ۴۰ تن سیب، به شهرستان فیروزکوه اختصاص داده شده است و در روزهای آینده توسط مباشرین اصناف در دسترس قرار می گیرد و به فروش می رسد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه افزود: حدود ۱۰ تن حواله روغن نباتی و ۲۰ تن برنج برای شهرستان فیروزکوه در نظر گرفته شده است.

وی اذعان د اشت: برای دسترسی هر چه راحت تر مردم فیروزکوه به مباشرین اصناف، پیگیر اخذ مجوز از وزارت صنعت و معدن برای افزایش تعداد مباشران اصناف فیروزکوه می باشیم.

کیا در رابطه با نحوه نظارت برواحد های صنفی شهرستان فیروزکوه خاطر نشان کرد: مقوله افزایش قیمت و به اصطلاح گرانی به دو صورت است؛ صورت اول با عنوان گرانی که از عهده اختیارات ما خارج است و قیمت ها توسط سیستم دولت تصویب میشود؛ اما صورت دوم گران فروشی است که بازرسان اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه دائما در حال پیگیری و نظارت هستند؛ همچنین این روند به صورت جدی تر تا ۱۵ فروردین ماه به صورت شبانه روز ادامه دارد و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه، ادامه داد: دولت در گذشته هزینه ای بابت بازرسی به اتاق اصناف واریز میکرد که اکنون قطع شده است؛ با این حال در انجام این وظیفه هیچ قصوری صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان فیروزکوه نیز میتوانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف ازسوی صنوف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ و تلفن ۷۶۴۰۰۱۹۰ اطلاع رسانی نمایند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه، با تکذیب تعطیلی اصناف در روزهای پایانی سال افزود: این خبر در حد شایعه است و در این خصوص تا کنون هیچ دستورالعملی از طرف ستاد ملی کرونا به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا