نقاشی تمثال مبارک شهدا ازسوی هنرجویان فیروزکوهی

به مناسبت روز ادبیات کودک کارگاه نقاشی از تمثال مبارک شهدا در نگارخانه مهر این شهرستان با حضور هنرمندان نوجوان فیروزکوهی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، به مناسبت روز ادبیات کودک کارگاه نقاشی از تمثال مبارک شهدا در نگارخانه مهر این شهرستان با حضور هنرمندان نوجوان فیروزکوهی و غلامرضا نیکدل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید حسن حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بچاری، مسئول فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این کارگاه نقاشی هنرجویان تمثال شهید فردین عمرانی از شهدای هنرمند خوشنویس این شهرستان را به تصویر کشیدند.

در حاشیه این کارگاه غلامرضا نیکدل، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه، ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان گفت: نقاشی تصاویر شهدا اقدامی ارزشمند جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود؛ قصد داریم با این اقدام کوچک و ناقابل در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و بزرگداشت کرامت این شهدا اقدامی داشته باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه در ادامه خاطر نشان کرد: با همکاری دوستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا داریم تا با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان متعهد شهرستان به منظور ارتقا سطح کیفی انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت از زبان هنر اقدامات فاخری صورت پذیرد.

در ادامه حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزکوه، نیز در خصوص این کارگاه عنوان کرد: نقاشی تصاویر شهدا به ما یادآوری می ‌کند مردان بزرگی که روزگاری از بزرگ ترین ودیعه خداوند که جان انسان است، گذشتند تا امروز با اندیشیدن به آنان هم به آن روزهای زیبا حسرت بخوریم و هم فراموش نکنیم که چه عزیزانی برای نگهداری از خاک وطن به قربانگاه رفتند.

وی در ادامه با اشاره به این که وظیفه کوچکی بر دوش ماست تا ایثار و فداکاری این عزیزان را به همگان نشان دهیم، تاکید کرد: نقاشی چهره نورانی سایر شهدا در کارگاه های آینده در دستور کار قرار دارد که شروع این اقدام را با نقاشی چهره شهید هنرمند آغاز نمودیم تا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با افتخار در کنار بنیاد شهید بایستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا