حیدری منش:

نمودار رشد جمعیت در فیروزکوه کاهشی است

فرماندار شهرستان فیروزکوه با کاهشی خواندن نمودار رشد جمعیت در این شهرستان، گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان عامل مهمی در افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمد حیدری‌منش اظهار کرد: روند رشد جمعیت در شهرستان کاهشی شده و باید تلاش کنیم تا در شهرستان شرایطی ایجاد شود که نفوذ فرهنگی و اقدامات دشمن برای تاثیرگذاری بر سبک زندگی اسلامی با هدف کاهش جمعیت موثر واقع نشود.

وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه بومی‌ترین فرهنگ را در بین شهرستان‌های استان تهران دارد، خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی با محوریت تقویت معروفات، عادات و باورها صورت گیرد.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به روند کاهشی میزان باروری خانواده‌ها، بیان کرد: در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ میزان باروری ۴.۶ با تعداد ۶ فرزند در خانواده بود، در سال۱۳۷۱ این آمار به عدد ۴ و در سال ۱۳۹۰ آمار به ۱.۷ رسید و امروز با روند کاهشی به ۱.۶ رسیده است.

حیدری‌منش با اشاره به آمار ولادت در این شهرستان، افزود: در سال ۱۴۰۰ آمار تولد فرزند ۲۲۰ مورد بوده و در هفت ماه امسال این عدد به ۱۲۲ رسیده و کاهش حدود ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین سال گذشته ۴۱ مورد ازدواج در فیروزکوه ثبت شده و در هفت ماه ابتدای امسال این آمار به ۲۴ مورد رسیده، البته خوشبختانه روند طلاق نزولی شده است.

وی با نزولی خواندن آمار مرگ و میر، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ آمار فوتی‌ها ۲۱۲ نفر بوده که این عدد در هفت ماهه سال جاری به ۱۱۲ نفر رسیده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بر ضرورت همیاری و هم‌افزایی دستگاه‌های شهرستان مانند بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری‌ها، ادارات ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای فرهنگی برای تغییر شرایط تاکید و عنوان کرد:: در حال حاضر وضعیت اقتصادی مردم نسبت به گذشته رونق یافته اما نرخ رشد جمعیت روند کاهشی دارد که این خود متاثر از تاثیر عوامل فرهنگی است.

حیدری‌منش ترویج فرهنگ ازدواج آسان با استفاده از امکاناتی که دولت در حوزه مسکن در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد را راهکاری برای افزایش آمار ازدواج و جمعیت خواند و گفت: باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت، به این نکته توجه کنیم که آینده ما در گرو این هست که جمعیت فعال پویا و با نشاطی را داشته باشیم و این جمعیت زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد.

وی از جمعیت به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در کشور نام برد و خاطرنشان کرد: دشمنان مولفه کاهش جمعیت را دستاویزی برای اجرایی کرزدن نقشه‌های خود علیه ملت و کشور ایران قرار داده‌اند تا ایران اسلامی را کشوری ضعیف معرفی کنند.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به تاکید فرهنگ غنی اسلامی مبنی بر اهمیت خانواده، کاهش فرزندآوری را ناشی از حاکمیت رواج سبک زندگی غربی دانست و تصریح کرد: باید با نهادینه کردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در خانواده‌ها شرایط را رشد جمعیت در کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا