سرگرد پاسدار محمد حیدری منش:

“نهضت عاشورا” و “ولایت‌پذیری”، دو عنصر اصلی تداوم راه بسیج است/بسیج در جهان به الگویی ماندگار تبدیل شد

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه گفت: هویت مکتبیِ بسیج از ابتدای تشکیل بسیج تا امروز در عرصه‌های بین‌المللی الگوسازی کرده است، بسیج به دلیل الگوپذیری از نهضت عاشورا و ولایت‌پذیری ماندگار شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سرگرد پاسدار محمد حیدری منش فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته به مناسبت هفته بسیج، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: امروز اگر ما در کنار هم روز بسیج مستضعفین را گرامی میداریم، باید یاد و خاطره شهدایی را زنده کنیم که با الگوگیری از مکتب عاشورا، در مسیر اعتقادات حرکت کردند و _در دفاع مقدس، عرصه دفاع از حرم آل الله، دفاع از امنیت و سلامت مردم_ حماسه آفریدند؛ و اینها ماندگار شدند.

وی تصریح کرد: این شهدا همان عنصرهای اصلی هستند که بسیج به واسطه این عناصر، ماندگار شد؛ هویت مکتبیِ بسیج که برگرفته از ولایت‌پذیری بسیجیان است و بسیجیان بر مولا و ولّی زمان خود اقتدا میکنند، این هویت از ابتدای تشکیل بسیج تا امروز در عرصه‌های بین‌المللی الگوسازی کرده است، بسیج به دلیل الگوپذیری از نهضت عاشورا و ولایت‌پذیری ماندگار شده است.

سرگرد پاسدار محمد حیدری منش افزود: همانا این دو عنصرِ مهمِ “نهضت عاشورا” و “ولایت‌پذیری”، دو عنصر اصلی تداوم راه بسیج است.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه، در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای بسیج، بیان داشت: ایثارگران عزیز و خانواده‌های معظم شهدا منشا اصلی این دستاوردها هستند؛ اولین دستاورد بسیج الگوسازی بود، الگوسازی‌ای که بدون هیچ کتاب و .. شکل گرفت و در جهان ماندگار شد.

سرگرد پاسدار حیدری منش عنوان کرد: امام خامنه‌ای میفرمایند بسیج به طور طبیعی در دنیای اسلام جا باز کرد و خیلی‌ها از روی آن تقلید کردند، بعضی‌ها برای هدف‌های غیر و بعضی‌ها برای هدف‌های نیک؛ بسیج در جهان الگو شد و این الگو ماندگار شد، و اولین دستاورد بسیج الگوسازی بود.

وی اظهار داشت: دستاورد بعدی بسیج جهت‌دهی به مجموعه‌های دیگر بود؛ امروزه بسیج در اقشار مختلف، در بدنه مجموعه‌های دولتی، کارخانجات، دستگاه‌های فنون بهیاری و مجموعه مختلف دیگر وجود دارد، و بروز و ظهور بسیج به کار جهادی و انقلابی است که در این دستگاه‌ها شکل میگیرد.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه افرود: همچنین هم‌جهت کردن دستگاه‌ها برای رسیدن به هم‌افزایی از اقدامات خوب و دستاورد ویژه بسیج بود، بسیج بین دستگاه‌های مختلف تنها مجموعه‌ای است که می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: دستاورد دیگر که از ابتدا بسیج هم با این دستاورد شکل گرفت دستاورد عرصه دفاع مقدس بود، بسیج با دفاع مقدس آغاز نشد اما آغاز دفاع مقدس به بسیج گره خورد؛ بسیج در دفاع مقدس الگوسازی و اقداماتی کرد که ماندگار شد.

سرگرد پاسدار حیدری منش خاطر نشان کرد: یکی از نمونه‌های اقدامات خوب دیگر بسیج در عرصه دفاع مقدس عملیات الی بیت المقدس بود که به آزادسازی خرمشهر منجر شد؛ همه اساتید نظامی جهان در این یک فقره متعجب ماندند که چطور یک مجموعه نظامی نوپا با آموزش‌های کوتاه توانسته چنین اقدامات ارزشمندی انجام دهد! قطعاً نگاه ایمانی و اعتقادی بسیجیان در اینجا موثر بوده است.

فرمانده سپاه فیروزکوه گفت: بسیج در عرصه علمی پیشتاز است؛ امروز در اقشار مختلفِ بسیج _در بسیج اساتید، بسیج دانشجویان_ بسیج پیشرو است؛ امروزه اقداماتی که در فناوری‌های متنوع _فناوری نانو، تکنولوژی‌های بنیادی و هسته‌ای، فناوری‌های های تِک، فناوری‌هایی که تکنولوژی پیشرفته دارند_ می‌بینیم که بسیج پیشرو است.

وی افزود: همچنین این دستاورهای بسیج _در عرصه علمی_ را در عرصه نظامی مشاهده کردیم که پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمن هم در برابر سلاح‌هایی که با روحیه بسیجی ساخته شده مانده است.

سرگرد پاسدار حیدری منش با اشاره به اقدامات بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشتاز است، برنامه ویژه بسیج برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و زود بازده در عرصه اقتصاد مقاومتی، برنامه خاصی بود که حتی در کشورهای پیشرفته از این موضوع الگو برداری شد.

فرمانده سپاه فیروزکوه تصریح کرد: اما متاسفانه در زمانی که دولت غرب‌گرا و غرب‌گدا نگاه به غرب داشت، از این موضوع حمایت نکرد و این کار به خوبی شکل نگرفت اما رویکرد ایجاد بنگاه‌های کوچک و زود بازده توسط بسیج، رویکرد ارزشمندی است که ماندگار شد.

وی در ادامه بیان داشت: در بسیج نگاه جدیدی با عنوان “سازندگی با اکسیر ویژه جهادی” ایجاد شد، بسیجیان بودند که در عرصه سازندگی پیشتاز بودند، ادبیات گروه‌های جهادی از بسیج شکل گرفت.

سرگرد پاسدار حیدری منش افزود: این گروه‌های جهادی به سازندگی و محرومیت زدایی در جای جایِ میهنِ ما پرداختند؛ حتی امروز گروه‌های جهادی در عرصه جغرافیای مقاومت هم به محرومیت زدایی میپردازند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج در آوردگاه جنگ نرم با دشمن، اذعان داشت: بسیج در عرصه پیکار فرهنگی در آوردگاه جنگ نرم نیز پیشتاز بود، امروز مجموعه‌ای که با قوت در مقابل تهدیدات نرم دشمن ایستاده و تلاش میکند که با اقداماتی که انجام می‌دهد، جنگ نرم دشمن که مبتنی بر رویکرد تهاجم فرهنگی بوده را خنثی کند، بسیج است.

سرگرد پاسدار حیدری منش گفت: امروز بسیج با ساخت مجموعه‌های گرافیکی، مجموعه‌های انیمیشن و ایجاد جریان‌های فرهنگی در شبکه پایگاه‌های مقاومت بسیج در عرصه پیکار فرهنگی با دشمن موفق است و باید تلاش کند که ان شاءالله با همسویی و همراهی مجموعه‌های مختلف این رویکرد کلی را ایجاد کند و در کشور نهادینه شود.

وی تصریح کرد: درباره ویژگی و دستاورد دیگر بسیج میتوانیم به ترویج رفتار اخلاقی توسط بسیج، اشاره کنیم؛ بسیج مبدا رفتارهای اخلاقی در کشور است، از امر به معروف و نهی از منکر گرفته تا مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بسیج پیشرو در این امر می‌باشد.

فرمانده سپاه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر مشاهده کردیم که در جریان کرونا، جریان بلایای طبیعی و مشکلاتی که در نقاط مختلف کشور ایجاد میشد این بسیج بود که پیشتاز بود، امروز به این افتخار می‌بالیم که در این شجره طیبه هستیم.

سرگرد پاسدار حیدری منش افزود: بنده به عنوان خادم بسیجیان شهرستان فیروزکوه، این فرصت را مغتنم می‌شمارم که از همه عزیزان بسیجی به دلیل همه اقدامات ارزشمندی که در راستای دستاوردهای انقلاب و حمایت از آرمان‌های مقاومت انجام می‌دهند و به سمت مواردی که توسط معمار کبیر انقلاب تبیین شدند حرکت می‌کنند، تشکر کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا