رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی عملیاتی شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور پرداخت وام تسهیلات مسکن روستایی به میران ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خود از مناطق سیل زده روستاهای فیروزکوه با اشاره به شرایط تسهیلات اظهار داشت: بازپرداخت این وام طی مدت ۲۰ سال تعیین شده و ضمانت آن به صورت سفته زنجیره ای سه نفره دریافت می شود.

وی ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پس از رفع اختلاف نظر بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و بانک مرکزی مصوب  شد بنا به دستور ابراهیم رییسی رئیس جمهور عملیاتی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  گفت: در سال  ۱۳۸۴ حدود ۷ درصد از واحدهای  مسکونی روستایی نوساز بود و  طی ۱۶ سال با همت مسولان  مردم پای کار آمدند و درصد واحدهای مسکونی مقاوم و نوساز در روستاها به ۵۰ درصد رسید.

نیکزاد تاکید کرد:  این نهضت باید ادامه داشته باشد و ما بتوانیم همه واحدهای  مسکونی روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر دولت ما برای پرداخت یارانه ها هر ماه بار سنگینی را متحمل می شود اما با توجه به عنایت و ارادتی که رئیس جمهور ما به روستائیان دارند و همچنین اهمیتی که رئیس جمهور به نوسازی واحدهای مسکونی روستایی قائل هستند دستور دادند که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی عملیاتی شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور پی گیر تسهیلات مسکن روستایی هستند، اظهار داشت: دستور پرداخت تسهیلات به تمام شعبات بانک مسکن ابلاغ شده و عملکرد سازمان برنامه و بودجه با وجود بار سنگین مالی در شرایط فعلی قابل تقدیر است.

نیکزاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات به شعبه های بانک مسکن مراجعه کردند و امور مربوط به تشکیل پرونده انجام و به بانک های عامل ارسال شده است و طی چند روز آینده عملیات پرداخت آغاز خواهد شد.

وی از پرداخت وام بلا عوض خسارت سیل خبرداد و اظهار داشت: پرداخت وام بلاعوض را به خسارت دیدگان سیل اخیر را پیشنهاد دادیم که طی چند روز آینده به دولت می رود و بعد از تصویب اطلاع  رسانی می کنیم که مردم سرگردان نشوند.

نیکزاد با اشاره به مطالعات انجام شده برای بررسی مسیر کانال های آب و ساخت خانه با رعایت فاصله استاندارد از مسیرآب، توضیح داد: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع حادثه پژوهشکده به فوریت ورود کرده تا ساخت و نوسازی  واحدهای مسکونی در کنارکانال ها پس از انجام مطالعات اجرایی شود.

وی ادامه داد: منازل شخصی که در مسیر آب قرار دارند و تخریب شدند مجدد در همان محل ساخته نمی شوند و  در این راستا زمینی برای تامین واحد  به مالکان در نقطه دیگر واگذار خواهد شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا