پرداخت خسارت سیل تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در قالب بیمه روستایی به سیل‌زدگان

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: نزدیک به ۴۶۶ هزار منزل روستایی در ۵ استان تحت پوشش بیمه روستایی بنیاد برکت قرار گرفتند و خسارت سیل تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به سیل زدگان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمد ترکمانه روز شنبه در حاشیه بازدید خود از مناطق سیل زده شهرستان فیروز کوه به خبرنگاران گفت: تیم های ارزیابی در مناطق سیل زده حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت وارده هستند، بخشی از اعتبار تخصیص داده شده بیمه روستایی برای بازسازی منازل و بخشی هم مربوط به اثاثیه منزل بوده است.

وی ادامه داد: تیم های ارزیابی، لیست را در اختیار استانداری قرار می دهند و پس از اعلام استانداری به بنیاد، هزینه خسارت وارده در قالب پوشش بیمه روستایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به سیل زدگان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به شهرهای تحت پوشش بیمه روستایی بنیاد ادامه داد: استان های یزد، هرمزگان خوزستان و بخش عمده کرمان و برخی از استان ها تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته است.

ترکمانه افزود: در حوزه بهداشت تیم های بهداشتی وارد شدند و در صورت نیاز و اعلام استانداری بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درمنطقه مستقر می شود.

بنیاد برکت از ابتدای وقوع سیل در مناطق سیل زده برای امداد رسانی حضور داشت

وی گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام از لحظات اولیه وقوع سیل نیروهای جهادی را به منطقه اعزام و آب معدنی و بسته های معیشتی مورد نیاز و اقلام امدادی مورد نیاز در زمان وقوع حوادث را در اختیار فرمانداری، نیروهای منطقه و زیر نظر استانداری قرار داد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بخش عمده ای از باغات آسیب دیدند و هماهنگی انجام شده تا توسط بیل مکانیکی و مینی بیل گل و لای به جامانده از سیلاب در باغات هر چه زودتر تخلیه شود.

ترکمانه ادامه داد: پس از بازگشایی راه ها نیروهای جهادی بازسازی منازل را انجام می دهند تا زندگی روستائیان هر چه زودتر به روال قبل باز گردد و در این راستا اطلاعات خانه هایی که در اولویت بازسازی هستند از محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه دریافت شده است.

وی با اشاره به ضرورت احیای کسب و کارهای از دست رفته، توضیح داد: دام های فراوان و کسب و کارهای زیادی در طی سیل اخیر از دست رفتند در حدود یکصد طرح اشتغال زایی ویژه این منطقه تخصیص دادیم و طرح های اجتماع محور بنیاد برکت برای راه اندازی کسب و کار در این منطقه فعال می شود.

۱۸ هزار کسب و کار در جریان سیل آسیب دید

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در حوزه کسب و کارها در حدود ۱۸ هزار کسب و کار در جریان سیل اخیر آسیب دیدند و طرح های اشتغال زایی و اجتماع محور برای رفع مشکل اشتغال کسب و کارهای آسیب دیده در دست اقدام و اجرا است.

ترکمانه ادامه داد: بخشی از منازل به طور کامل تخریب شده و سیل آنها را برده که نیاز به باز سازی دارد و قرار شد با همکاری بنیاد مسکن برای ساماندهی اقداماتی انجام بدهیم.

در حادثه سیل اخیر فیروز کوه دست کم  ۱۵ نفر کشته و به گفته مقامات محلی حدود ۳ هزار میلیارد تومان خسارات مالی وارد شد.

از ۲۰۰ خانه روستایی آسیب دیده سیل ۱۲۰ خانه کامل تخریب و ۶۰۰ هکتار از باغات و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و  ۷۰ درصد زیر ساخت راه  و ۱۱۰ خودرو هم آسیب جدی دیدند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا