فرماندار شهرستان فیروزکوه تشریح کرد؛

چگونگی اختصاص تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا

فرماندار فیروزکوه گفت: کسب و کار ها و مشاغل آسیب دیده از کرونا در شهرستان می توانند با مراجعه به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار شهرستان فیروزکوه، در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص ثبت نام در سامانه کارا گفت: شیوع کرونا در کشور مشکلات اقتصادی فراوانی را برای مشاغل آزاد و کسب و کار های خرد ایجاد کرد که از همان ابتدا تصویب پرداخت تسهیلات در راستای حفظ اشتغال بنگاه ها و صیانت از نیروهای کار در دستور کار دولت قرار گرفت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس از روز چهارشنبه سامانه کارا برای ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی فعال شد که امکان ثبت‌نام متقاضیان و کارفرمایان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا فراهم و اسامی ۱۳ رشته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

وی افزود: این تسهیلات حمایتی مختص به واحدها و کارگاه‌هایی می باشد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند و مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است .

یوسفی جمارانی با بیان اینکه تسهیلات به دو گونه پرداخت می‌شود، تاکید داشت: برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان تسهیلات و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد ۲۰ بانک و موسسه مالی ، برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند، اذعان داشت: ارسال پیامک توسط وزارت کار برای تسهیلات کرونا، شرط ثبت نام تسهیلات نیست و تنها جنبه اطلاع رسانی دارد.

فرماندار فیروزکوه در پایان خاطرنشان کرد: کسب و کار های به شدت آسیب دیده از کرونا می‌توانند جهت اطلاع از نحوه ثبت‌نام و دریافت وام و تسهیلات حمایتی کرونا به سامانه kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا