معاون دانشگاه پیام نور فیروزکوه مطرح کرد؛

کرونا فرصتی برای تحول ساختاری نظام آموزشی

معاون دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: در سال تحصیلی جدید، آموزش مجازی آموزش رسمی دانشگاه ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر اسفندیار، معاون دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: در سال تحصیلی جدید، آموزش مجازی آموزش رسمی دانشگاه ها خواهد بود؛ با توجه به شرایط جامعه در مواجهه با ویروس کرونا، شیوه های تدریس با فناوری های نوین راه اندازی شده که تحولی جدید در آموزش الکترونیک است.

اسفندیار ادامه داد: ویروس کرونا فرصتی شد تا مسیر طولانی و دشوار حرکت به سوی دنیای پیشرفته الکترونیک و دیجیتال کوتاه تر شود و این فرصت، افق های جدیدی پیش روی مراکز آموزشی می گشاید.

معاون دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه هم چنین خاطر نشان کرد: آموزش آنلاین بهترین روش برای جلوگیری از وقفه آموزشی در ایام کرونایی خواهد بود و این روش محاسن و معایبی هم دارد که قابل بررسی خواهد بود.

وی با تاکید بر این که دانشگاه پیام نور زیرساخت الکترونیکی دارد، اذعان داشت: دانشگاه پیام نور ترم گذشته ۱۵۰ هزار کلاس مجازی و سه میلیون آزمون الکترونیک برگزار کرد؛ تولید محتوا و آرشیو تولیدات علمی و آموزشی از مزایای آموزش مجازی است؛ دانشجو در هر زمان و مکان به آسانی به منابع دسترسی دارد.

اسفندیار در خصوص دانشجویان جدید الورود اشاره داشت: ترم تحصیلی دانشجویان جدید از اول آبان آغاز خواهد شد؛ طبق برنامه ریزی سازمان سنجش، نتایج کنکور سراسری ۲۰ مهر به دانشگاه ها اعلام می شود.

معاون دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه در خصوص پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی اظهار داشت: پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی تا هفت مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sangesh.org انجام می شود و داوطلبان می توانند به این سایت یا دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در آموزش مجازی شاهد کاهش هزینه ها هستیم؛ از این رو باید مسئولان امر و دولتمردان به دنبال ارائه اینترنت آموزشی رایگان به دانشگاهیان باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا