امام جمعه فیروزکوه:

کسی که در مکتب امام رضا علیه السلام پرورش یافته، مهربان است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مردم ما از بچگی با همین مهربانی‌های امام رضا پرورش پیدا کردند؛ امام رضا پناه همه ما است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در مراسم تجلیل از امامزادگان و غبارروبی آستان مقدّس امامزاده اسماعیل علیه السلام شهرستان، گفت: امام رضا علیه السلام یک ویژگی ممتازی که دارد و ما امام را معمولاً به این نام صدا میزنیم، امام “رئوف” است.

وی افزود: وقتی از امام جواد علیه السلام سوال شد که چرا به پدر شما لقب رضا میدهند؟ امام جواد (ع) فرمودند به خاطر اینکه دوست و دشمن از پدر ما راضی بود، بس که آقا جان امام رضا (ع) مهربان بود.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: کسی که در مکتب امام رضا علیه السلام پرورش یافته، مهربان است، اهل خشونت نیست؛ هر چند بعضی‌ها بخواهند پنجه بر چهره خورشید بکشند، اما مردم ما که همه عاشق امام رضا هستند، از امام رضا جز مهربانی کردن در حق مردم چیزی یاد نگرفتند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: مردم ما امام رضایی هستند؛ هر کسی بخواهد فیلم بسازد، و هر غلطی کند تا مردم را از امام رضا دور کند، کور خوانده است؛ مردم ما از بچگی با همین مهربانی‌های امام رضا پرورش پیدا کردند؛ امام رضا پناه همه ما است.

شهدا پشتوانه عظیمی برای کشور ما هستند و خواهند بود/لزوم ثبت و تدوین اطلاعات جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌اصغر محسن‌ شیخی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدّس استان تهران در مراسم تجلیل از امامزادگان و غبار‌روبی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فیروزکو، و همچنین مراسم معارفه مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در فیروزکوه، گفت: آنچه مسلّم است شهدا پشتوانه عظیمی برای کشور ما هستند و خواهند بود؛ هر چه قدر ملّت ما به آن توفیقاتی که در سایه منظومه فکری امامین انقلاب حاصل شد متصل باشند، سلامت کشور به سمت آنچه که رضای خدا در آن است قرار دارد، به شرطی که ما همیشه شاکر خداوند باشیم که این نعمت را بر ما ارزانی داشته است.

وی تصریح کرد: شهدا یکی از نکاتی است که در منظومه فکری امامین انقلاب حرکت کردند؛ افتخار و پشتوانه اعتباری کشور ما شهدا هستند، و هر چه قدر به این اکسیر نزدیک‌تر باشیم و با اخلاص بیشتری در این مسیر قدم برداریم لطف خداوند هم شامل ما خواهد شد.

سردار محسن شیخی افزود: اگر چنانچه اشکالاتی وجود دارد _که وجود دارد و نمیشود هم کتمان کرد_ به واسطه فاصله گرفتن از این اکسیر و نعمت است که ما کمتر قدر میدانیم یا به اندازه‌ای که‌ لازم است قدرشناسی نداریم.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدّس استان تهران خاطر نشان کرد: ما افتخار خادمی شهدا را داریم که در سطح استان تهران حدود ۳۱۳ یادمان شهدای گمنام وجود دارد که حدود ۴۸۰۰ و خرده‌ای پیکر مطهر شهدا در این یادمان‌ها مدفون است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیر حفظ آثار دفاع مقدّس شرق استان تهران و همکاران‌ ایشان، عنوان کرد: برای خادمی و ادامه این راهی که شهدا برای ما باز کردند، و یک پشتوانه عظیمی که داریم، ما در سطح استان تهران، در شهرستان‌ها ۴ اداره داریم، که اداره شمال شرق، از جاجرود تا فیروزکوه را شامل می‌شود و جنوب شرق هم به مرکزیت ورامین، و شهرستان‌ها از ری به بعد را شامل میشود، و ۶ شهرستان غرب کشور و جنوب غرب هم که این ۳ اداره را به عنوان زیر مجموعه ادارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان تهران عهده‌دار مسئولیت است.

سردار محسن شیخی تصریح کرد: در کنار این موضوع، تصمیم بر این شد که چون این موضوع کفایت امر را نمی‌کند و با توجه به بُعد مسافت و شرایطی که وجود دارد و اقداماتی که ما وظیفه داریم در مسیر شهدا انجام دهیم، دفاتری ایجاد کنیم، به همین منظور بررسی‌هایی صورت گرفته، و باز هم این افتخار نصیب ما شد که جناب آقای احمدی _مسئول جدید حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در شهرستان فیروزکوه_ و از عزیزان پیشکسوت رزمنده و ایثارگر، که این دفتر را با مسئولیت ایشان قرار است افتتاح کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم؛ ما توانمندی‌هایی را در همین منطقه داریم؛ اطلاعاتی را که جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا دارند باید تدوین و نوشته شود، این موضوع ساز و کار میخواست، که ما با ایجاد این دفاتر که هم زیر مجموعه اداره مربوطه است، بایستی تلاش کنند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدّس استان تهران اذعان داشت: قدرشناسی ما و ادامه مسیر نورانی شهدا بایستی با اقداماتی که انجام خواهیم داد باشد، یکی از این اقدامات، تدوین خاطراتی که از شهدا به جا مانده یا رزمنده‌ها، ایثارگران و خانواده‌های شهدا هستند باید نوشته شود.

سردار محسن شیخی بیان کرد: باید کتابی از این شهر داشته باشیم در ارتباط با نقش این شهر در دفاع مقدّس که چه خدماتی را داشته است؛ این مورد برای این باید باشد که امامین انقلاب به خصوص مقام معظم رهبری به جهاد تبیین که اشاره کردند، بیان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا