کمبود نیرو و امکانات معضل بزرگ محیط زیست فیروزکوه

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: همکاران ما به خاطر سرمای شدید هوا امکانات کم و وسعت منطقه تحت پوشش در محیط کار بسیار سختی مشغول فعالیت هستند و قبل از این که به عنوان شغل، به محیط بانی نگاه کنیم، به عنوان عشق به محیط زیست به آن نگاه می کنیم

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، داریوش فرخی رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: ما در شهرستان فیروزکوه که وسیع ترین شهرستان استان از نظر وسعت منطقه ای می باشد، فقط ۴ پاسگاه محیط بانی داریم.

وی همچنین اذعان داشت: این ۴ پاسگاه در منطقه انزها، پشت کوه، ارجمند و تنگه واشی وجود دارند که بیش از ۲۲۰ هزار هکتار را به وسیله ۱۵ محیط بان پوشش می دهند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه بیان کرد: همکاران ما به خاطر سرمای شدید هوا، امکانات کم و وسعت منطقه تحت پوشش در محیط کار بسیار سختی مشغول فعالیت هستند و قبل از این که به عنوان شغل به محیط بانی نگاه کنیم، به عنوان عشق به محیط زیست به آن نگاه می کنیم، چرا که اگر این علاقه نباشد اصلا نمی توان به این شکل کار کرد.

فرخی عنوان داشت: به عنوان مثال در منطقه پشت کوه با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت ما فقط ۲ محیط بان برای پوشش منطقه داریم که این ۲ محیط بان به اندازه شش محیط بان در مناطق دیگر فعایت می کنند و از جان مایه می گذارند.

وی در ادامه بیان داشت: ما در دهه فجر انقلاب اسلامی ۲ پروژه برای افتتاح داشتیم که یکی افتتاح تصفیه خانه مجهز و مدرن شرکت پاک پویای مهر و دیگری هم افتتاح تصویه خانه کشتارگاه شهرداری فیروزکوه که سال ها، نبود این تصفیه خانه معضل جدی را برای محیط زیست فیروزکوه ایجاد کرده بود اما امسال بحمدالله افتتاح شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در ادامه با اشاره به برنامه زمانبندی جا به جایی شرکت تامین ماسه و ریخته گری شهرستان فیروزکوه عنوان داشت: سابقاً یک زمان بندی برای جا به جایی این شرکت در نظر گرفته شد بود که به دلیل یکسری نواقص در آن، ما زمانبندی جدیدی را با مدیریت جدید شرکت تامین ماسه امضا کردیم که در طول ۲۳ ماه آینده بتوانیم شرکت تامین ماسه را جا به جا کنیم.

فرخی در خصوص علت عدم جا به جایی این شرکت تاکنون بیان داشت: مشکل اصلی این شرکت برای جا به جایی تامین بودجه است که فرمانداری فیروزکوه پیگیر تامین وام برای این مجموعه می باشد تا بتوانند با رفع نیاز مالی هر چه سریع تر برای جا به جایی و خروج از محدوده شهری اقدام کنند اما اگر بودجه به اندازه کافی محیا نشد این شرکت می بایست آن بخش هایی که آلایندگی بیشتری دارند را انتقال دهد سپس برای انتقال بخش های دیگر اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا