گلزار مطهر شهدا در منطقه فیروزکوه ساماندهی و بهسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران روند بهسازی و ساماندهی گلزار شهدای روستای «جلیزجند» شهرستان فیروزکوه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، عبدالله مرتضوی در پی انتشار تصاویری از گلزار مطهر شهدای روستای «جلیزجند» شهرستان فیروزکوه در فضای مجازی گفت: گلزارهای شهدای منطقه فیروزکوه به دلیل قرار داشتن در منطقه سردسیر و برودت هوا تا مرز ۲٠ درجه زیر صفر و همچنین بارش برف در فصل زمستان و آفتاب تیز و شدید در فصل تابستان شاهد ترک‌خوردگی و شکستگی سنگ و سرامیک است و نیازمند رویکرد جدیدی در موضوع بهسازی مانند مسقف نمودن گلزارها است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای ساماندهی به وضعیت گلزارهای مطهر شهدا در منطقه فیروزکوه گفت: ساماندهی گلزار شهدای یکی از روستاهای منطقه با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه استان تهران و با پیگیری نماینده محترم مردم فیروزکوه در مجلس و فرماندار شهرستان فیروزکوه به زودی آغازخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در مورد گلزار شهدای روستای جلیزجند نیز گفت: این گلزار نیز همانند سایر گلزار شهدا پس از ساماندهی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل دهیاری شده است و سرفصل نگهداری از گلزار شهدا در اختیار دهیاری روستاها و شهرداری‌ها است ولیکن بنیاد شهید و امور ایثارگران نظارت بر گلزار شهدا را وظیفه خود می‌داند.

مرتضوی افزود: در شورای اداری شهرستان فیروزکوه که با حضور دکتر ازوجی رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد قول اختصاص مبلغ یک میلیارد و پانصدمیلیونی ریال برای بهسازی این گلزار شهدا داده شد که به محض دریافت اعتبار ساماندهی و مرمت این گلزار توسط دهیاری و شورای روستای جلیزجند آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار چند ماه گذشته استاندار تهران با خانواده شهید محمد طاهر سراج که در این گلزار به خاک سپرده شده است، گفت: در این دیدار ساماندهی گلزار شهدای روستای جلیزجند مطرح شد که استاندار محترم نیز قول مساعدت و همکاری دادند که پیرو پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندار محترم شهرستان در حال رایزنی و پیگیری برای حصول نتیجه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا