یادواره ۲۱ شهید روستای لزور شهرستان فیروزکوه برگزار شد

یادواره ۲۱ شهید روستای لزور شهرستان فیروزکوه هم‌زمان با ایام محرم و بزرگداشت شهدای مدافع حرم، با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مسئولان ادارات اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا و مردم برگزار و از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم در این مراسم گفت: در سالروز شهادت شهید حججی، مقام شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت را گرامی می‌داریم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهدای کربلاست، تصریح کرد: این یکی از برکات جمهوری اسلامی است که از یک روستای دورافتاده جوانانی به دعوت امام خمینی (ره) برای دفاع از ارزش‌های انقلاب لبیک گفتند و با ایثار، گذشت و فداکاری حماسه آفریدند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در وصایای این شهیدان تامل کنیم و همچنین نکات اخلاقی، رفتاری و سفارش‌هایی را که در آن آمده را ببینیم، گویی که سخنان بزرگان اخلاق و معرفت است، درحالی که این بیان جوانان مومن و وارسته همین روستا است.
لازم به ذکر است، پیش از برگزاری این یادواره، آیین گلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، تعویض پرچم و عطرافشانی قبور مطهر شهدا برگزار شد.
همچنین مدیحه سرایی، برپایی موکب فرهنگی و تجلیل از خانواده‌های شهدا نیز از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا