امام جمعه فیروزکوه:

یقیناً در نظم جدید جهانی،‌ ایران اسلامی، نقش مؤثری ایفا خواهد کرد

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: از همه مسئولان شهرستان فیروزکوه میخواهیم با برنامه ریزی مناسب و جذب سرمایه گذاران، اقدامات اساسی در جهت تأمین امکانات رفاهی برای شهروندان انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حسن امام جمعه شهرستان فیروزکوه خطبه‌‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از حقوق مهم فرزندان، محبت کردن به آنها است؛ محبت یک نیاز فطری است که باید در محیط خانه تأمین شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: والدین در محبت کوتاهی کنند، ممکن است فرزندان گرفتار محبت خیابانی و کاذب شوند؛ اینجا مقصر کیست؟

وی افزود: امروز دنیای غرب، با اسطوره سازی و الگوسازی، برای جوانان کشورهای دیگر، سبک زندگی غربی را با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان، به مخاطب خود تزریق میکند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: محبت، اساس شیوه تربیتی پیامبر صلی الله علیه وآله بود و راز موفقیت پیامبر را باید در محبت و خوش اخلاقی ایشان جستجو کرد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: بسیاری از جوانانی که دچار آسیب اجتماعی و هیجانات کاذب میشوند، مشکل کمبود محبت در خانه داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر در اسرائیل، اذعان داشت: در انتخابات اخیر رژیم غاصب اسرائیل، صهیونیست های افراطی به رهبری نتانیاهو، موفق به کسب ۶۴ کرسی و حائز اکثریت شدند، بنابراین کابینه بعدی اسرائیل، افراطی ترین کابینه در تاریخ جعلی اسرائیل است.

حجت الاسلام حیدری افزود: از طرف دیگر، با پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره، امید زیادی به احیای برجام وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در این میان، سپاه مقتدر ما با آزمایش موشک ۳ مرحله ای قائم با بُرد ۱۲۵۰۰ کیلومتری نشان داد که توان حمله تا خاک اروپا و پایگاه های آمریکایی را دارد؛ بنابراین در دوران پسابرجام، حتی سخن از اقدام نظامی علیه ایران، با جوابی قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی در عرصه نظامی و برخی عرصه های علمی و … در اوج پیشرفت است و در عرصه های دیگر نیز در مسیر پیشرفت قرار دارد؛ ولی دشمنان ما، آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب، روز به‌روز در حال ضعف هستند؛ ایران اسلامی به مراتب از ایران دهه پنجاه قدرتمندتر و آمریکای امروز از آمریکای دهه پنجاه به مراتب ضعیف تر است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: بسیاری از صاحبنظران اروپایی و آمریکایی نظیر چامسکی و فوکویاما و … به ضعف آمریکا و زوال موریانه ای آن اعتراف کرده اند.

وی افزود: از جهت اقتصادی، آمریکایی که بعد از جنگ جهانی دوم،‌ حدود نیمی از اقتصاد دنیا را داشت، امروز طبق آمار بانک جهانی، حدود ۱۵ درصد اقتصاد دنیا را دارد و به اعتراف وزارت خزانه داری آمریکا، آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است که از مرز ۳۱ تریلیون دلار هم گذشت.

حجت الاسلام حیدری درباره وضعیت نظامی در کشور آمریکا، گفت: از جهت نظامی، آمریکا علیرغم داشتن تجهیزات پیشرفته، ولی از جهت نیروی انسانی به شدت آسیب پذیر است؛ آمار افسردگی و خودکشی در سربازان آمریکایی به شدت رو به افزایش است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: از جهت سیاسی و قدرت نرم، آمریکا حتی قادر به همراه کردن کشورهای اروپایی نیست و در قضیه اخیر نفت، حتی نتوانست، گاوشیرده خود عربستان سعودی را همراه کند.

وی افزود: از جهت مشکلات اجتماعی و اخلاقی، به اعتراف مراکز معتبر آمریکایی، آمار تجاوز، طلاق و اعتیاد و … بسیار بالا است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: شورای ملّی اطلاعات آمریکا، اخیراً اعلام کرد که تا آخر سال ۲۰۳۰ آمریکا دیگر هیچ هژمونی در دنیا نخواهد داشت و نهایتاً یکی از قطب ها در کنار دیگر کشورها خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: یقیناً در نظم جدید جهانی،‌ ایران اسلامی، نقش مؤثری ایفا خواهد کرد و یکی از قدرت های جهانی خواهد بود.

امام جمعه فیروزکوه تاکید کرد: آمریکا تلاش میکند با جوّ رسانه ای،‌ حقیقت زوال موریانه ای آمریکا را بپوشاند و یک آمریکای هالیوودی به دنیا معرفی کند؛ ولی جهادگران عرصه تبیین باید با روشنگری، هیمنه پوشالی آمریکا را در اذهان جوانان و نوجوانان بشکنند و تصویری واقعی از وضعیت دنیا به مخاطب ارائه دهند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات شهرستان فیروزکوه، عدم وجود امکانات رفاهی برای شهروندان است؛ وجود اماکن تفریحی به ویژه برای بانوان، ضروری است؛ بیش از آنکه نیاز به حضور صاحبان صنایع و شرکت ها باشد، شهرستان نیازمند تأمین امکانات رفاهی برای شهروندان است.

وی خاطر نشان کرد: از همه مسئولان شهرستان میخواهیم با برنامه ریزی مناسب و جذب سرمایه گذاران، اقدامات اساسی در جهت تأمین امکانات رفاهی برای شهروندان انجام دهند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به روز کتاب، گفت: امروز سرانه مطالعه کتاب در کشور ما، بسیار پایین است که این خسارت بزرگی است و لازم است مسئولان محترم نسبت به فرهنگ سازی تلاش کنند و مردم هم، خرید کتاب مفید را جزء سبد خرید خانوار بیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا