امام جمعه فیروزکوه:

یوم الله ۹ دی ثابت کرد ملت ایران ملتِ امام حسین (ع) است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یوم الله ۹ دی روزی بود که ثابت کرد ملت بزرگ ایران دلداده اهل بیت هستند؛ تجلی بصیرت را در شخصیت حاج قاسم سلیمانی می بینیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری در ویژه برنامه یوم الله ۹ دی، گفت: یوم الله ۹ دی روزی بود که ثابت کرد ملت بزرگ ایران دلداده اهل بیت هستند و این ملت، ملتِ امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: همچنین این روز ثابت کرد اگر مردم پایِ نظام باشند، نظام جمهوری اسلامی حفظ می شود؛ این کشور و نظام متعلق به مردم است، مردم ولی نعمت ما هستند، لذا وظیفه همه مسئولین خدمت به مردم است.

این مقام مسئول افزود: یوم الله ۹ دی ثابت کرد همراهی با دشمن ممنوع است، بسیاری از افراد آن زمان اعتراض داشتند، اما متوجه شدند اگر در مسیر دشمن گام برداشته شود این مسیر رو به هلاکت است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: ۹ دی روز بصیرت است، این روز باید مایه وحدت باشد نه مایه تفرقه و اختلاف افکنی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: تجلی بصیرت را در شخصیت حاج قاسم سلیمانی می بینیم؛ یکی از ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی اخلاص بود، هر کسی برای خدا کار کند خداوند او را بالا برده و عزیز می گرداند؛ شهید بزرگوار هیچ گاه به دنبال معرفی خود به مردم و دنبال میز نبود.

وی در ادامه بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت بود و خود را حقیقتاً سرباز می دانست، ایشان درک صحیحی از معنای ولایت داشت؛ سردار عزیز از قید و بند های دنیوی آزاد بود و با اینکه فرمانده عالی مقام بود اما هیچ گاه خود را به تشریفات آلوده نکرد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: شهید سلیمانی صاحبِ قدرتِ منطق و تدبیر بود و بدونِ اینکه تحصیلات نظامی را سپری کرده باشد، فرماندهان عالی رتبه نظامی دنیا را به حیرت وا داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: سردار سلیمانی شخصی بود که توانست پوتین را با آن مقام و غرور، متقاعد کند که در جنگ سوریه ورود پیدا کند، بسیاری از مسئولین ما شاید ادعای دیپلماسی داشته باشند اما کسی که توانست چنین دیپلماسی عظیمی را در دنیا به نمایش بگذارد حاج قاسم سلیمانی بود؛ آمریکایی ها می گفتند حاج قاسم دشمن آن ها است، اما در برابر منطق حاج قاسم، متواضع بودند.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه شهید سلیمانی دغدغه حل مشکلات مردم را داشت افزود: حاج قاسم سلیمانی مردم دار بود، ایشان در مکتب اسلام آموخت که خدا و مردم مقابل یکدیگر نیستند؛ خدمت به مردم را عبادت می دانست، شهید عزیز دغدغه مشکلات مردم را داشت، اما چرا بعضی از مسئولین به مشکلات اهتمام نمی ورزند و کار نمی کنند، که مردم چنین مشکلات اقتصادی داشته باشند!.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، خاطر نشان کرد: حاج قاسم در آن مسیر نورانی که انتخاب کرده بود ثابت قدم ماند و هیچ گاه در آن مسیر تردیدی به دل راه نداد؛ در دوران انقلاب افراد زیادی بودند که یک جایی از قطار انقلاب پیاده شدند، در فتنه سال ۱۳۸۸ افراد انقلابی هم بودند که فریب خوردند و نگرش خود را تغییر دادند.

وی در پایان گفت: این ویژگی ها سبب شد تا حاج قاسم سلیمانی فقط در جغرافیای ایران نگنجد، بلکه جایِ حاج قاسم در دلِ همه آزادی خواهان دنیا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا