امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

یکی از دستاوردهای انقلاب احیاء فریضه الهی نماز جمعه بود

امام جمعه شهرستان فیروزکوه، با اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، گفت: یکی از نمازهای واجب در دین اسلام نماز جمعه است لذا یکی از دستاوردهای انقلاب احیاء این فریضه الهی بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از نمازهای واجب در دین اسلام نماز جمعه است لذا یکی از دستاوردهای انقلاب احیاء این فریضه الهی بود اگر چه بطور غیررسمی و در زمان گذشته نیز در برخی مکان ها نماز جمعه اقامه می شد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه با اشاره به این که نماز جمعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: باید دانست هر کاری که خداوند واجب کرده است، از باب حکمت و مصلحت و منافع متعدد است که آثار و برکات آن ابتدا به شخص و بعد به جامعه خواهد رسید؛ تاکید شده است اگر می خواهید تذکر و ذکر خداوند را بدست آورید به سراغ نماز و عبادت بروید.

وی در ادامه افزود: اگر هر کاری را به یاد خدا انجام دهید تمام کارها رنگ خدایی خواهد گرفت و برکت می بابد؛ کاری اگر برای خدا نباشد ارزشی ندارد؛ لذا چون ما به ذکر خداوند نیاز داریم خداوند این نماز جمعه را واجب کرده است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه هم چنین تاکید داشت: نماز جمعه یک مشهد عام و همایش عمومی است که در آن همگان از هر طیف و با هر تفکری حضور دارند؛ امام جمعه در خطبه ها به تقوای الهی توصیه می کند و مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مطالبات مردم را بازگو می کند و این امر در رفع نیازهای مردم از سوی مسئولین کمک می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند با تاکید بر لزوم حل مشکل تورم و گرانی در جامعه، خاطر نشان کرد: چرا باید قیمت برخی اقلام چندین برابر سال گذشته باشد؟ افزایش چندین درصدی منطقی نیست؛ اگر این تغییرات قیمت ها ناشی از افزایش نرخ ارز است، چرا افزایش نرخ ارز را شاهد هستیم؟ حل معضل و چالش گرانی و تورم از مطالبات رهبری خطاب به نمایندگان مجلس بوده است؛ همچنین دولت باید در سیاست های خود ثبات قیمت ها را بگنجاند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا