فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه:

۱۵ نقطه شهر فیروزکوه مجهز به دوربین خواهد شد/اختلافات ملکی در صدر شکایات مردم در تماس با۱۱۰

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه گفت: اولویت جرائم در سطح شهرستان به ترتیب اختلافات ملکی، سرقت، مواد مخدر است؛ اولویت چهارم هم بحث تصادفات که الان بحث تصادفات خسارتی است که با اصلاح هندسی خیابان و رفع ترافیک شهرستان این امر نیز کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سرهنگ بهزاد عبدیان، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه، در جمع خبرنگاران گفت: بازتاب عملکرد سازمان ها به کمک رسانه انجام می شود؛ جایگاه مطبوعات و رسانه در کشور ما از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است؛ در بند دو اصل ۳ قانون اساسی به جایگاه مطبوعات اشاره شده که به جهت آگاهی بخشی به جامعه دارای اهمیت است؛ از آنچه رسانه در قلم خود می آورد عموم مردم، در هر صنف و قشری، استفاده می‌کنند.

سرهنگ عبدیان در ادامه با تاکید بر این که تمامی اقدامات در هر حوزه ای باید در سایه امنیت باشد، تا به اهداف برنامه ریزی شده دست یابد، اذعان داشت: برای تامین نظم، امنیت و اطلاع رسانی به موقع، منطقی و هدفمند حضور رسانه ضروری است؛ رسانه و ناجا مکمل هم هستند؛ اثرگذارترین صنف در فعالیت های نیروی انتظامی و پیشگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی رسانه ها هستند چرا که به صورت گسترده با صاحب نظران، نخبگان و بدنه جامعه در ارتباط اند.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه با اشاره به فعالیت های مستمر نیروی انتظامی در سطح کشور، اظهار داشت: ناجا در حوزه اقتصادی اقدامات بسیاری انجام داده که می توان به عملکرد ناجا در حوزه مبارزه با کالای قاچاق، مبارزه با احتکارکنندگان، مبارزه با ورود و خروج های غیرقانونی، جمع آوری اتباع غیرمجاز و غیره اشاره کرد.

سرهنگ بهزاد عبدیان با اشاره به حوزه مبارزه با کالای قاچاق تاکید کرد: در هر برهه ای نیاز به اجرای طرح در این زمینه باشد با دستور دادستانی طرح ها اجرا خواهد شد؛ پلیس به هر خودرویی مظنون شود اجازه دارد خودرو را متوقف و بررسی کند.

وی در خصوص عملکرد ناجا تصریح کرد: در سه ماهه اول سال در مقایسه با سال گذشته با اجرای طرح ها در حوزه سرقت ۲۴ درصد کاهش سرقت ها را شاهد بودیم؛ در کشفیات ۱۳ درصد افزایش، در حوزه مبارزه با کالای قاچاق و احتکار ۷۰۰ درصد افزایش داشتیم که بیشتر بحث در این حوزه مربوط به کالاهای عبوری از سطح شهرستان است، در حوزه برخورد با اراذل و اوباش ۲۰۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدام نیروی انتظامی در نصب دوربین مدار بسته و دوربین پلاک خوان در سطح شهرستان، تصریح کرد: با همکاری دهیاران و شوراهای روستا، ۵۱ روستای شهرستان مجهز به دوربین پلاک خوان در ورودی و خروجی روستا شده است؛ با همکاری فرمانداری پیگیر هستیم تا در ۱۵ نقطه شهر فیروزکوه نیز دوربین هایی برای رصد ترددها نصب شود.

سرهنگ بهزاد عبدیان در خصوص ترتیب جرائم در سطح شهرستان تاکید داشت: اگر دوربین ها نصب شود آمار تصادفات در شهرستان کاهش می یابد؛ در سه ماهه ابتدای امسال ۳۰۰ درصد کاهش تصادفات منجر به فوتی، ۹۲ درصد کاهش تصادفات جرحی را شاهد بودیم؛ اولویت جرائم در سطح شهرستان به ترتیب اختلافات ملکی، سرقت و مواد مخدر است؛ اولویت چهارم هم بحث تصادفات که الان بحث تصادفات خسارتی است که با اصلاح هندسی خیابان و رفع ترافیک شهرستان این امر نیز کاهش می یابد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در زندگی امروز، اشاره داشت: در سطح شهرستان فیروزکوه جرائم سایبری زیادی گزارش نشده است و دو سه مورد گزارش شده از ابتدای سال نیز پیگیری و به نتیجه رسید که در حوزه کلاهبرداری بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا