۲۵ شهر تهران در وضعیت قرمز کرونا/فیروزکوه در لیست وضعیت قرمز و پرخطر است

۲۵ شهر استان تهران شامل مناطق ۲۲گانه تهران، شهریار، اندیشه، باغستان، صباشهر، وحیدیه، فردوسیه، شاهدشهر، ری، باقرشهر، حسن آباد، کهریزک، پیشوا، ورامین، جوادآباد، دماوند، آبعلی، آبسرد، کیلان، رودهن، فیروزکوه، ارجمند، لواسان، فشم و شمشک در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از فارس، در این روزها که برای چندمین بار شاهد افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم و به گفته مسؤولان و کارشناسان موج سوم کرونا در حال آغاز شدن است؛ تهران در وضعیتی متفاوت از سایر استان‌های کشور قرار دارد. لکن از هفته پیش که یکی از متخصصان بیمارستان امام خمینی تهران از ۵ برابر شدن میزان ورودی و بسترها خبر داد تا روز گذشته علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از پیش بینی ۵ برابر شدن آمار مبتلایان در تهران خبر می‌دهد؛ تنها شاهد ابلاغ دستور العملی دیرهنگام درخصوص محدودیت فعالیت برخی اماکن و اصناف در سطح شهر تهران هستیم.

این محدودیت‌ها که از روز گذشته به مدت یک هفته توسط استانداری تهران ابلاغ شده است، شامل تعطیلی همه مراکز تفریحی، باشگاه‌های ورزشی، سینما و تئاتر، مساجد و مصلی‌ها، آرایشگاه های زنانه و مراکز زیبایی، دانشگاه‌ها، مدارس، کتابخانه‌ها و آموزشگاه‌های استان تهران است.

محدودیت‌هایی که برای مردم آشنا بوده و پیش از این نیز چندین بار نظیر این محدودیت‌ها ابلاغ شده است.

لکن آنچه در حال حاضر برای مردم تهران ناآشنا است، قرار گرفتن ۲۵ شهر استان تهران در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر است!

هر چند در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد فوتی‌های استان تهران در دست نیست؛ اما بنابر گفته شاهدان عینی و نیروهای جهادی حاضر در بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) شهر تهران، تعداد پیکرهای دفن شده در هر روز بالغ بر ۸۰ نفر است و در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در تهران بنابر اظهار استاندار تهران؛ در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‎های تهران بستری هستند.

با این آمار به نظر می‌رسد تهران در بدترین وضعیت خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا قرار دارد و تقریباً نیمی از آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا در کشور مربوط به استان تهران است.

در حال حاضر همانطور که بیان شد ۲۵ شهر استان تهران شامل مناطق ۲۲گانه تهران، شهریار، اندیشه، باغستان، صباشهر، وحیدیه، فردوسیه، شاهدشهر، ری، باقرشهر، حسن آباد، کهریزک، پیشوا، ورامین، جوادآباد، دماوند، آبعلی، آبسرد، کیلان، رودهن، فیروزکوه، ارجمند، لواسان، فشم و شمشک در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

به علاوه بنابر اطلاعات ارائه شده توسط اپلیکیشن ماسک، اپلیکیشن مورد تأیید وزارت بهداشت، شهرستان‌های رباط کریم و پاکدشت در وضعیت پرخطر و نارنجی قرار داشته و شهرستان‌های بهارستان، اسلامشهر، قرچک، پردیس، قدس و ملارد در وضعیت زرد و خطرناک قرار دارند.

البته در هفته‌های اخیر با توجه به میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در تهران، بازگشایی مدارس و دیدن صحنه‌های ازدحام در وسائل حمل و نقل عمومی و به طور کلی بازگشت مردم به زندگی عادی خود، بحران کنونی کاملاً قابل پیش‌بینی بوده است. لکن در هفته‌های گذشته متأسفانه هیچ تصمیمی برای پیشگیری از موج سوم کرونا در تهران از سوی هیچ یک از مسؤولان ذی‌ربط گرفته نشد تا امروز شاهد بحرانی گسترده و تلاش‌هایی کوچک برای علاج بحران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا