حسینی:

۳۰ درصد صنایع فیروزکوه غیرفعالند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه گفت: از مجموع ۱۲۰ واحد صنعتی این شهرستان حدود ۷۰ درصد فعال و مابقی راکد هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید امین حسینی، در خصوص فعالیت حوزه صنعت در فیروزکوه، اظهار کرد: از مجموع ۱۲۰ واحد صنعتی این شهرستان حدود ۷۰ درصد فعال و ۳۰ درصد باقی‌مانده غیرفعال و راکد هستند.

وی بیان کرد: اغلب واحدهای فعال با ظرفیت بالای ۵۰ درصد فعالیت می کنند؛ به طوریکه می‌توان گفت ۲۰ درصد از این واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد در حال فعالیت تولیدی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای احیای واحدهای غیرفعال تولیدی، خاطرنشان کرد: در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان مشکلات و موانع پیش روی فعالیت کاری واحدهای صنعتی و تولیدی احصاء و بررسی شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کمبود نقدینگی، نبود بازار عرضه و فروش، اختلافات شرکاء، بدهی‌های بانکی و مشکلاتی از این دست اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در این کارگروه از سال گذشته تاکنون ۱۰ واحد صنعتی احیاء و به چرخه تولید بازگردانده شده است، همچنین برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و موانع ۱۰ واحد صنعتی فعال و باز فعال کردن ۳ واحد صنعتی دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی درباره عمده مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد، اشاره داشت: بخش اصلی مشکلات این واحدها مربوط به موضوعاتی مانند کمبود نقدینگی، استهلاک و فرسودگی ماشین‌آلات خطوط تولید، انباشت معوقات بانکی و مالیاتی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: دولت در زمینه ایفای نقش تسهیل‌گری برای رونق بخشیدن به صنعت و تولید کشور می‌تواند با اعطای تسهیلات کم بهره با زمان بازپرداخت طولانی مدت نقش راهگشایی را در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا