۴۱ برنامه در نقاط مختلف شهرستان فیروزکوه به مناسبت هفته بسیج

فرمانده سپاه فیروزکوه گفت: نمایش و تبیین مقاومت به سبک زندگی شهید سلیمانی با عنوان «حاج قاسم تجلی گاه بسیج» یکی از برنامه های برجسته هفته بسیج است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سرهنگ درویش متولی در حاشیه جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی و شهدای کادر درمان، گفت: ستاد گرامیداشت هفته بسیج همچون سنوات گذشته، فلسفه مهم خدمت رسانی با محوریت مجاهدت‌های ۴۱ ساله بسیج در تمام عرصه‌های ۸ سال دفاع مقدس و جنگ نرم و مبارزه با کرونا را از روز ۳۰ آبان تا ۶ آذرماه برای جامعه تبیین می نماید.

وی با بیان اینکه در طول این هفته برای گرامیداشت چهل و یکمین سال تاسیس شجره طیبه بسیج، ۴۱ برنامه مختلف فرهنگی، هنری، محرومیت زدایی و بهداشتی در نقاط مختلف شهرستان فیروزکوه اجرا خواهد شد، افزود: نمایش و تبیین مقاومت به سبک زندگی شهید سلیمانی با عنوان «حاج قاسم تجلی گاه بسیج» یکی از برنامه های برجسته هفته بسیج است؛ همچنین امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح محلات و جامعه، تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت‌های بسیجیان و معرفی الگوهای برتر، ترویج فعالیت‌های جهادی از رویکردهای اصلی و خدمات اجتماعی در رده‌های مختلف بسیج و توجه به شعار سال «جهش تولید» و تمرکز و اهتمام بر کلام بسیج در این زمینه با معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی از اهداف دیگر می‌باشد که در برنامه‌های قابل اجرا به آن توجه شده است.

سرهنگ درویش متولی حضور بسیج در صحنه‌های خدمت رسانی را بی منت عنوان کرد و افزود: شجره طیبه بسیج یادگار حضرت امام خمینی (ره) برای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه جهاد در بین مردم ایجاد شده است.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه به شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با سراسر جهان و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم اشاره کرد و گفت: بسیج در خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف حضور فعال داشته و از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با فعالیت های جهادی در میدان مقابله با این ویروس قرار دارد.

درویش متولی از برگزاری مجازی و غیر حضوری مراسم هفته بسیج امسال به خاطر شیوع کرونا خبر داد و اذعان داشت: با توجه به اجرای طرح حافظان سلامت قرارگاه شهید سلیمانی توسط پایگاه های بسیج در ایام هفته بسیج با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اعزام اکیپ‌های ویزیت رایگان به مناطق نیازمند و نیز توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا و راه اندازی گروه جهادی در ادارات شهرستان برای حضور در محلات اسلامی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی ایجاد امید در بین مردم را از اهداف برنامه‌های بسیج عنوان کرد و بیان داشت در شرایط سخت اقتصادی و نیز تحریم‌های ظالمانه دشمنان مردم نیازمند به حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی هستند که بسیج نیز در کنار این دستگاه‌ها در خط مقدم کمک به اقشار آسیب پذیر قرار دارد .

سرهنگ درویش متولی همچنین با بیان اینکه نمایش و تبیین مقاومت به سبک زندگی شهید سلیمانی با عنوان حاج قاسم تجلی گاه بسیج و همچنین امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح محلات و جامعه و تمرکز بر خلاقیت و ابتکارات بسیجیان و معرفی الگوهای برتر، ترویج فعالیت های جهادی از رویکرد های اصلی و خدمات اجتماعی در رده های مختلف بسیج است.

فرمانده سپاه فیروزکوه از توزیع بسته‌های معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین برگزاری نمایشگاه بسیج مدرسه عشق در بستر فضای مجازی به عنوان عمده برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری عنوان کرد.

سرهنگ درویش متولی از برگزاری وبینار «پیشگیری از آسیب های اجتماعی» برای خانواده ها در قالب سامانه برخط بصیر در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: همزمان با سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گردهمایی بسیجیان شهرستان فیروزکوه همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی و با شعار «بسیج در پیشرو خدمت، امید آفرین» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا