آخوندبابا عنوان کرد:

پیگیری اصلاح شبکه فرسوده از مهم‌ترین برنامه‌های اداره آبفای فیروزکوه

رئیس آبفا فیروزکوه گفت: پیگیری اصلاح شبکه فرسوده و تامین آب مورد نیاز روستاها و ادامه اجرای طرح فاضلاب شهری فیروزکوه از مهم‌ترین برنامه این دستگاه در سال جاری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اصغر آخوند بابا، رئیس اداره آبفا شهرستان فیروزکوه درباره طرح آبرسانی به ۱۵ روستا‌ شهرستان فیروزکوه گفت: طرح آبرسانی به ۱۵ روستای فیروزکوه در حال انجام است که تاکنون این طرح در روستاهای طرود، سرانزا و لاسم چشمه افتتاح و به بهره برداری رسید؛ ۵ روستای دیگر نیز تا پایان شهریور ماه از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اختصاص خط انتقال آب به مخزن شهید پاک در فیروزکوه، بیان داشت: در اجرای این طرح، خط انتقال آب به مخزن شهید پاک به طول ۱۱۰۰ متر با لوله چدن داکتیل قطر ۲۰۰ میلی‌متر با فشار کار ۲۵ بار، به شهرستان فیروزکوه نیز اختصاص داده شد.

آخوند بابا در ادامه تصریح کرد: در کنار آبرسانی به ۱۵ روستا شهرستان، طرح آبرسانی به روستاهای جلیل آباد، فرح آباد، مهاباد و امین آباد و همچنین مطالعات برای آبرسانی به روستای کبوتر دره و مطالعات برای چاه موین روستای سیمین دشت نیز در حال انجام است.

رئیس اداره آبفا فیروزکوه افزود: با توجه به نبود تاسیسات آب در روستای جلیل آباد، ۱۸۰۰ متر خط انتقال آب به مخزن در حال اجرا است؛ خاکبرداری و بتن ریزی این مخزن انجام شده و پیمانکار مشغول انجام پروژه می باشد.

وی اظهار داشت: در روستای فرح آباد، چاه حفر و ۱۰۰۰ متر لوله پلی اتیلن با فشار کار ۱۰ بار اجرا شده است.

آخوند بابا درباره اجرای طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان فیروزکوه، عنوان کرد: در اجرای این طرح، افق ۱۵ ساله دیده شد، به طوری که لوله موجود با فشار کار ۱۰ بار، به فشار کار ۱۶ بار ارتقاء یافت.

رئیس آبفا فیروزکوه خاطر نشان کرد: لوله خط انتقال تقویت شده و در مسیر آبرسانی به دو روستا فرح آباد و مهاباد مورد استفاده قرار می گیرد، با انجام این پروژه روستای مهاباد نیز از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهد شد.

آخوند بابا درخصوص رفع مشکل کم آبی در روستای حصاربن، بیان داشت: با اجرای ۱۸۰۰ متر لوله با قطر ۱۱۰ میلی‌متر با فشار کار ۱۶ و ۲۵ بار مشکل کم آبی روستا حصاربن نیز رفع شد؛ همچنین مجوز حفر چاه نیز برای روستای حصاربن گرفته شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اداره آبفا شهرستان فیروزکوه گفت: اجرای ساخت مخزن ۲۰۰ مترمکعبی روستای دهگردان در مرحله خاکبرداری و اجرای فنداسیون، چاه در منطقه موین روستای سیمین دشت، نصب سطح سنج به منظور مشاهده آنلاین مخازن کل روستاهای تحت پوشش و اجرای ۱۵ کیلومتر خط انتقال آب به روستای امین آباد از دیگر اقدامات اداره آبفا فیروزکوه می‌باشد.

رئیس اداره آبفا فیروزکوه افزود: همچنین ساخت مخازن ایستگاه پمپاژ بین راهی، تعویض پمپ های چاه ۵ و ۶ و ایستگاه پمپاژ پست امداد به مخزن شهید پاک، تعویض و تقویت پمپ روستاهای حصاربن، سیمین دشت، کتالان ایستگاه میانی و پمپاژ، تعویض و تقویت پمپ روستای بادرود و اصلاح شبکه به طول ۴۰۰ متر در روستای انزها از اقدامات دیگر آداره آبفا شهرستان است‌.

آخوند بابا تصریح کرد: سایر اقدامات اداره آبفا فیروزکوه تعویض خط انتقال آب روستای نام آور از ۷۵ میلی‌متر به قطر ۱۱۰ به طول ۳۰۰ متر و تقویت پمپ و تعویض تابلوی برق این روستا، نصب دوزینگ پمپ تزریق کلر و آب ژاول برای کنترل کیفی آب روستاهای شهرستان و تعویض لوله های فرسوده کوچه کتابخانه و راه آهن می‌باشد.

وی گفت: همچنین تعویض لوله آب ده و پمپ در روستای دهگردان، وارد مدار کردن مخزن هوایی شماره ۲ منطقه دشت ناصر، راه اندازی مجدد چاه شماره ۸ منطقه دشت ناصر، تعویض پمپ سانتریفیوژ ایستگاه پمپاژه مخزن کوهسار جهت جلوگیری از قطعی آب و افزایش دبی آب مصرفی، نصب فشارشکن در روستاهای کتالان و سیمین دشت و طارس از اقدامات دیگر اداره آبفا است.

آخوند بابا اذعان داشت: نصب شیر فشارشکن محدوده شهرک ایثار، بازسازی چشمه روستای کتالان و هرانده، ساخت حوضچه در منطقه سیاده، اجرای و بازسازی ۱۵۰۰ متر خط انتقال چشمه به روستای پیرده و آبرسانی تانکری به روستاهای غیر تحویلی در محدوده شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره آبفا شهرستان می باشد؛ همچنین جانمایی چاه جدید در روستای دهین پس از تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره آبفا فیروزکوه در ادامه با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهر فیروزکوه گفت: این طرح از محدوده شهرک ایثار آغاز شده و از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب استان در حال انجام است.

وی افزود: برای اجرای بخشی از این پروژه، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده، و قرارداد ۸ کیلومتری با پیمانکار منعقد شده است.

آخوند بابا با بیان اینکه جمع آوری آب‌های سطحی به عهده شهرداری می باشد، بیان داشت: خوشبختانه طرح ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب به همّت دکتر رسولی نژاد نماینده محترم مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، به طرح ملی تبدیل شده و ردیف اعتباری گرفته است؛ اجرای این طرح با تامین اعتبارات مورد نیاز در دولت جدید، با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس آبفا فیروزکوه در ادامه با اشاره به اهداف و سایر برنامه های این اداره بیان داشت: پیگیری اصلاح شبکه فرسوده و تامین آب مورد نیاز روستاها و ادامه اجرای طرح فاضلاب شهری فیروزکوه از مهم‌ترین برنامه این دستگاه در سال جاری خواهد بود.

آخوند بابا در پایان گفت: از همکاری و همراهی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر دستگاه های خدمات‌ رسان شهرستان که با تعامل و همدلی سبب پیشبرد برنامه ها و اهداف اداره آب و فاضلاب شهرستان شدند تشکر و قدردانی میکنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا