برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه فیروزکوه

صبح امروز طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، از زحمات سرهنگ پاسدار محمد حیدری منش تقدیر و سرگرد پاسدار محسن رحیمی به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه فیروزکوه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، طی مراسمی صبح چهارشنبه با حضور سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، فرماندار شهرستان فیروزکوه، امام جمعه، اعضای شورای تأمین، معاونین فرماندار، بخشداران و شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای فیروزکوه ،ارجمند و روستاها و جمعی از مدیران و بسیجیان درسالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات سرهنگ پاسدار محمد حیدری منش، سرگرد محسن رحیمی به عنوان فرمانده جدید سپاه شهرستان فیروزکوه معرفی شد.

سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، در این مراسم تصریح کرد: در آستانه سوم خرداد هستیم که برای نظام ما مفهوم فوق العاده ای دارد؛ وقتی نام خرداد را به زبان می آوریم هم یاد خباثت و ناجوانمردی نفاق می افتادیم که ۱۷ هزار شهید توسط منافقین به شهادت رسیدند؛ هم به یاد خرمشهر می افتیم که بزرگترین آرمان و آرزوی بعد از حمله رژیم بعث عراق بود؛ خرمشهر پاره تن ایران اسلامی بود، خرمشهر نماد مقاومت بود، خرمشهر نماد صحنه های وفاداری و فداکاری، عزت و سربلندی، شجاع و دلیری و همه نیکی هایی است که می توان نام برد؛ خرمشهر تاریخ بلندی برای نظام اسلامی است؛ همه ایران اسلامی خرمشهر بود.

وی در ادامه افزود: آزادی خرمشهر آزادی خاک نبود، آزادی جغرافیا و یک شهر و آجر نیست؛ از خرمشهر جملات دیگری از حضرت آقا داریم که فرمودند خرمشهرهای دیگری در راه است؛ این خرمشهر باید برای ما مفهوم داشته باشد؛ بحق تبیین یکی از مواردی که بیان شده است؛ دشمن حمله کرده بود و با شهرستانی مثل فیروزکوه کاری نداشت ولی وقتی این شهرستان کوچک بالغ بر ۴۰۰ شهید داده است می توان بعنوان شاخص برای نقش آفرینی مردم این شهرستان دانست؛ این نقش تمام نشدنی است.

سردار ذوالقدر همچنین خاطرنشان کرد: وقتی از جنگ نظامی حرف می زنیم قابل فهم است ولی در عرصه های دیگر کار سخت است؛ در دفاع مقدس دشمن با ابزارهای جنگی جان رزمندگان ما را می گرفت اما امروز دشمن روان مردم ما را هدف قرار داده است؛ ۴۱ سال از پیروزی انقلاب گذشته است و این دشمن بیش از ۴۱ توطئه بزرگ علیه نظام اسلامی اجرا کرده است که یکی دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه بیان کرد: مدت زمان زیادی از این جنگ نگذشته است اما تمام اروپا و امریکا درگیر کمبود مواد غذایی و غلات و غیره است ولی ما ۸ سال در مقابل همه دنیا، با همه کشورهای ثبت سازمان ملل جنگیدیم؛ هیچ ابزاری در آن زمان نبود که علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده نشود، هیچ اندیشه و تاکتیک نظامی در دنیا نبود که علیه ما بکار نبرده باشند ولیکن جوانان ما با دست خالی و اندیشه بزرگ و آرمان بزرگ و اطمینان به پیروزی، پیروز شدند؛ این دنیا تکرارشدنی است ولی مفهوم تکرار نیست.

وی ادامه داد: باید این تاریخ را برای نسل جوان بگوییم؛ در دفاع مقدس همه نیکی ها را جمع کردیم؛ ۹ نفر کمک کردند تا یک نفر بجنگد، درست است که زناان در جبهه جنگ حضور نداشتند اما این نشان از عدم نقش آفرینی آنها نیست؛ مادری که ۵ شهید داده است نقش خود را ایفا کرده است؛ این کار کمی نیست، سر این مادر بلند است؛ باید در تیرهایی که از دشمن به سمت ما می آید تشخیص داشته باشیم؛ تیر دشمن را نمی شناسیم و تیر را فقط به تفنگ دیدیم ولی دشمن همه ابزارها را به عنوان تیر استفاده می کند.

سردار ذوالقدر با اشاره به اینکه دشمن امروز بیکار ننشسته است، اذعان کرد: دشمن امروز تمام توان خود را بر قوت مردم گذاشته است؛ امروز اغنا اجازه نمی دهند فقرا به حق خود برسند؛ ما صاحب کالای احتکاری چند صد تنی را گرفتیم و وقتی سیستم را نگاه می کنیم دعوت به نهضت گرسنگان کرده است؛ خود او جزو ناجوانمردانی است که ضربه می زند ولی رد آن فضا جزو کسانی است که مردم را به خیابان دعوت می کند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با تاکید بر اینکه انسجامی که در شهرستان فیروزکوه داریم توقع ما را بالا برده است، اشاره کرد: توقع ما این است که به بخش های روستایی کمک کنید، به کسانی که عقب ماندگی اقتصادی دارند کمک کنید، کمک به کسانی کنید که نیازمندی های کوچکی دارند؛ کارهای عام المنفعه و هر چه می شود انجام دهید، اجازه ندهید شهر پهناوری همچون فیروزکوه مهاجرت معکوس داشته باشد.

وی اشاره داشت: ممکن است برای تحصیل فرزندان ما بروند ولی بر اساس نیاز شهرستان تحصیل کنند تا به آبادانی شهرستان کمک کند؛ فیروزکوه ظرفیت فوق العاده ای دارد که می تواند ثروت را تولید کند.

سردار ذوالقدر در پایان عنوان کرد: نشان و درجه نظامی نشان ظاهری است و در باطل برای ما در سپاه جایگاهی ندارد، آن خدمت و مسابقه خدمت برای ما در سپاه جایگاه است؛ ۴۵۰ شهید در این شهرستان است و با شهرهای چند میلیونی مقایسه کنید، بیش از ۱۳۰ شهید مدفون در شهرستان دارید، مردم شهرستان مردمی فهیم هستند، از این موقعیت در شهرستان استفاده کنید و این فرصت را غنیمت بدانید و نیکی های بوجود آمده در شهرستان را پرورش دهید و بشناسید. یکدستی و اتحاد در شهرستان فیروزکوه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره را غنیمت بدانید؛ نباید در فیروزکوه کسی را داشته باشیم که بسیجی نباشد مگر صلاحیت نداشته باشد؛ توصیه می کنم دشمن را بشناسید، سلاح دشمن را بشناسید و برای آن پدافند تعریف کنید؛ فرهنگ شهرستان اصیل است و نباید مهاجرین تاثیر بگذارند، باید تاثیرگذار بر مهاجرین باشید.

سرهنگ پاسدار محمد حیدری منش، فرمانده سابق سپاه شهرستان فیروزکوه، در ادامه این مراسم با تاکید کرد: افتخار من این است که در مرکز رویش ارزش های شهرستان فیروزکوه، در مجموعه ای که قدمگاه شهدا بوده و همچنان این چنین است، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان فیروزکوه خدمت کردم؛ در کنار بسیجیان گرانقدری که در این مدت زحماتی را داشتم اقداماتی را هر چند ناچیز اجرا کردیم.

وی ادامه داد: تلاش من بر محور قرار گرفتن مجموعه سپاه پاسداران در شهرستان فیروزکوه بعنوان عمود خیمه انقلاب در اجرای برنامه های مختلف خصوصاً در حوزه محورمیت زدایی و کمک به مردم بود؛ این مدت نه چندان طولانی فرصت خوبی بود تا از تجربیات فرماندهی محترم سپاه بهره بگیرم و هم از نگاه خوب ایشان به شهرستان فیروزکوه تقدیر کنم؛ نگاهی که در عرصه کشاورزی و تولید به شهرستان وجود داشت و منجر به اقداماتی شد که در شهرستان شکل گرفت.

سرگرد محسن رحیمی، فرمانده جدید سپاه شهرستان فیروزکوه، در این مراسم بیان داشت: مناصب محل امتحان ماست، امروز امتحان ما در شهرستان فیروزکوه و خدمت به مردم و بسیجیان عزیز این شهرستان است؛ با ظرفیت عظیم مردمی و اتحاد و انسجام این هدف محقق خواهد شد و ان شاالله شاهد باشیم با خدمت هر چه بیشتر به مدم و ایجاد آرامش در شهرستان کمک مردم این شهرستان باشیم و از کسانی باشیم که در گام دووم انقلاب در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور حجت گام برداریم.

فرمانده جدید سپاه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت خود و مسئولین در بهره گیری از تجربیات عزیزان به ویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت که نه تنها افتخار شهرستان هستند بلکه افتخارآفرینان کشور هستند، بتوانیم سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا