برگزاری دومین جلسه ثبت وقايع حياتی شهرستان فيروزكوه

دومین جلسه ثبت وقايع حياتی شهرستان فيروزكوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، دومین جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان فیروزکوه به ریاست مهدی سالاريه معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور ادارات مرتبط در خصوص ارسال به موقع فوتی‌ها در سطح شهر و روستاهای شهرستان و بحث استقرار يك مركز تشريح جسد براي پزشكي قانوني شهرستان و شناسنامه‌دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج شهروندان ايراني و اتباع خارجي و تلاش براي سامان‌دهي فرهنگي و فیزیکی آرامستان‌ها، بحث و تبادل نظر شد.

در شهرستانهای شرق استان تهران اتاق تشریح جسد نداریم

معاون سیاسی فرماندار فیروزکوه گفت: اتاق تشریح جسد در شهرستانهای استان تهران نداریم ومتوفی برای امور کالبدگشایی باید به کهریزک منتقل شود.

مهدی سالاریه روز دوشنبه در حاشیه برگزاری دومین نشست ثبت وقایع حیاتی گفت: انتقال جسد به کهریزک برای خانواده متوفی مشکلاتی به همراه دارد.

وی ادامه داد: یکی ازمصوبات نشست درخواست تخصیص اتاق تشریح جسد برای شهرهای فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس با جمعیت قابل توجه در شرق استان تهران است تا دوری راه موجب تالم خانواده متوفی نشود.

معاون سیاسی فرماندار فیروزکوه گفت: ثبت به موقع واقعه فوت درسامانه یکی دیگر از مصوبات نشست بود تا در بازه زمانی ۱۰ روز وقایع فوت وتولد از طریق پزشکی قانونی و پزشک معتمد ثبت شود و در روستاها از طریق دهیاری به اطلاع شبکه بهداشت و درمان وثبت احوال برسد و در سامانه ثبت شود.

سالاریه ادامه داد: در حال حاضر تنها یک پزشک معتمد در شهرستان فعالیت دارد و با توجه به نیاز شهروندان تعداد پزشکان معتمد ثبت وقایع حیاتی شهرستان به سه نفر افزایش یافت تا پس از گذراندن دوره آموزشی به شهروندان خدمات رسانی داشته باشند.

وی افزود: درسطح شهرستان یک دفتر پیشخوان امورمربوط به ثبت شناسنامه را انجام میدهد و با توجه به نیاز شهروندان مصوب شد که دو دفتر پیشخوان در فیروز کوه و یک دفتر پیشخوان در ارجمند برای انجام امور ثبت شناسنامه به شهرستان اضافه شود.

معاون سیاسی فرماندار گفت: روستاهای منطقه ارجمند پر جمعیت هستند و تردد آنها به فیروز کوه برای دریافت شناسنامه سخت است پس از آموزش کارشناسان در دفاتر پیشخوان جدید سرعت عمل ثبت شناسنامه بیشتر می شود.

سالاریه افزود: فرزندان برخی از اتباع با پدر و یا مادرایرانی درشهرستان شناسنامه ندارند و برای رفع مشکل مقررشد تا به امور اتباع استانداری تهران برای صدورشناسنامه فرزندان خود معرفی بشوند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت فرهنگی در آرامستان های شهرستان، بیان کرد: در برخی از موارد مدیریت فرهنگی آرمستان ها دچار چالش می شوند و مقرر شد تا هیات امنای آرامستان بر برنامه های روضه خوانی‌، قرآن خوانی و سایر موارد مدیریت کند تا افراط و تفریط اتفاق نیفتند و مانع از موضوعاتی که منع شرعی و قانونی دارند بشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا