اجرای برنامه در هفته فرهنگی؛

در بخش ارجمند فیروزکوه (روستای لزور)

ویژه برنامه هفته فرهنگی در بخش ارجمند فیروزکوه (روستای لزور) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، فرماندار فيروزكوه در جمع مردم روستای لزور گفت: شعار هفته فرهنگی این شهرستان، فیروزکوه نگین فرهنگ و طبیعت نامگذاری شده است و این موضوع به جهت وجود مواهب طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی که گردشگران بسیاری را از سراسر کشور به این شهرستان می کشاند.

حیدری منش افزود: از طرفی هم فیروزکوه، با داشتن فرهنگ غنی و ادبیاتی از قرون گذشته همواره صاحب نام بوده و زادگاه اساتید بسیاری مانند امیری فیروزکوهی، علی بابا عالم فیروزکوهی و در دوران معاصر هم آیت الله دریاباری که با تاسیس حوزه علمیه امام صادق (ع)وشتان زمینه پرورش و تربیت روحانیون و فضلای را ایجاد کردند.

وی گفت: هفته فرهنگی شهرستان فیروزکوه، فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ شهرستان است، و با معرفی آداب و رسوم و شاهد برگزاری نمایشگاه های مختلف هستیم.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه تصریح کرد:این رویدادها، نه تنها به حفظ فرهنگ محلی، کمک می کند، می‌تواند زمینه‌ای برای تبلور روحیه اعتقادی و فرهنگی برای آحاد مردم شهرستان فیروزکوه باشد.

حیدری منش گفت: جوانان به عنوان افرادی که با فرهنگ و هنر می‌توانند، روحیه سرزندگی و تلاش و پای کار بودن را منتقل کنند، نقش مهمی در انتقال این خرده فرهنگ‌ها دارند.

وی افزود: روستای لزور، هم به واسطه ظرفیت های خوب فرهنگی که دارد و ظرفیت های خوبی که در حوزه تولیدات مختلف، چه در دامپروری و چه ایجاد کارگاه‌هایی که مبتنی بر ظرفیت‌های گیاهان دارویی است یکی از روستاهای پیشرو شهرستان فیروزکوه در حوزه فرهنگی و تبلور فرهنگ کار و تلاش بوده است.

فرماندار فیروزکوه گفت : در روستای لزور، ما بحمدالله با داشتن برنامه متمرکزی در حوزه دام پروری و ایجاد ظرفیت هایی برای صنایع دستی، شاهد حضور خوب مردم در این روستا هستیم و این روستا به عنوان یکی از روستاهای برجسته استان تهران، با داشتن جمعیت بیش از هزار نفر، ظرفیت‌های متنوعی را دارد، که قدردان زحمات شورای این روستا و همه کسانی هستیم که برای این روستا دغدغه دارند.

حیدری منش تاکید کرد : باید به این نکته توجه کنیم که اگر به روستا و به شهرستان مان علاقه داریم، باید تلاش کنیم که رشد جمعیت، در این منطقه افزایش پیدا کند و حضور آحاد مردم در سطح روستاها و فعالیت شان در حوزه کشاورزی و دام پروری و ایجاد ظرفیت هایی برای شکل‌گیری روستا، با همان ویژگی‌های خاص روستایی، می تواند روستاها را سرزنده نگه دارد و هویت روستا را حفظ نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا