فرماندار فیروزکوه:

اعتیاد بیماری است که باید با عزم جدی اجتماعی مهار شود

فرماندار فیروزکوه گفت: اعتیاد بیماری است که باید با یک عزم جدی اجتماعی مهار شود و در این راستا باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری فیروزکوه، محمد حیدری‌منش فرماندار، به همراه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، دادستان شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و دیگر مسئولین از کمپ ترک اعتیاد تبصره ۱۵ فیروزکوه بازدید و ضمن سرکشی از قسمت‌های مختلف مرکز، در بین افراد بستری شده حاضر و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

وی در جریان این بازید طی مصاحبه‌ای بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

حیدری منش تصریح کرد: توانمند‌سازی افراد جامعه با ارائه آموزش‌های مهارتی در برخورد با پدیده اعتیاد نقش مهمی در اقدامات پیشگیرانه در این زمینه دارد که همه باید به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی‌های اصولی در درمان آن مشارکت داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه استفاده از کمپ‌های ترک اعتیاد را یکی از راهکارها برای درمان بیماران اعتیاد دانست که می‌تواند در مهار و درمان آلوده شد‌گان به این بیماری مؤثر باشد.

 حیدری‌منش با قدردانی از پشتیبانی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، پیگیری‌های قضایی دادستان شهرستان، اداره بهزیستی و دیگر مسئولین که دلسوزانه در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: لازم است معتادین از ابتدا تا انتها بدرستی و با برنامه‌ریزی مناسب تحت حمایت قرار بگیرند و از هر اقدامی که به فرایند ترک آنها و بازگشتن به شرایط عادی کمک می‌کند، دریغ نگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا