فرماندار فیروزکوه خواستار برخورد جدی دستگاه‌های اجرایی در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر‌مجاز شد

فرماندار فیروزکوه در جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، خواستار برخورد جدی دستگاه‌ها در جهت جلوگیری اینگونه ساخت و سازها و تصرف اراضی ملی و برخورد قانونی با متخلفین و افراد سودجو در این حوزه شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از فرمانداری فیروزکوه؛ با توجه به گزارش‌ها مبنی بر وقوع ساخت و سازهای غیر‌قانونی محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوه به همراه مظفری دادستان شهرستان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مسئول حراست فرمانداری و اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر‌مجاز با حضور در برخی از روستاهای بخش مرکزی به صورت سرزده از وضعیت ساخت و سازهای غیر‌مجاز در این روستاها بازدید و دستورات لازم را صادر کردند.

محمد حیدری منش در حاشیه بازدید سرزده از وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی مضاعف بین دستگاه‌ها در جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، خواستار برخورد جدی دستگاه‌ها در جهت جلوگیری اینگونه ساخت و سازها و تصرف اراضی ملی و برخورد قانونی با متخلفین و افراد سودجو در این حوزه شد.

وی در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی مقابله با ساخت و سازهای غیر‌مجاز افزود: باید باهم افزایی دستگاه‌های شهرستانی از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌ها، اولویت اول ستاد، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات باشد.

در ادامه دادستان شهرستان فیروزکوه با تاکید بر حضور مستمر اکیپ‌های گشت زنی و کمیته پیشگیری از تصرفات جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی گفت: برخورد جدی و قانونی با متخلفین حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری اقدامات پیشگیرانه افزود: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی می‌بایست با تقویت اکیپ‌های گشت زنی به صورت جدی با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز مقابله کنند.

 مظفری افزود: رصد مناطقی که احتمال ساخت و ساز غیر‌مجاز در آن وجود دارد و همچنین نظارت مستمر برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و آخرین وضعیت و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این معضل حتماً به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 دادستان شهرستان فیروزکوه در خاتمه بیان داشت، با مسئولینی که در این زمینه کوتاهی داشته باشند برخورد قانونی خواهد شد و از مردم فهیم شهرستان فیروزکوه تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلفات، موارد را به اطلاع ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان برسانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا