فرماندار فیروزکوه:

در مسیر نهادینه‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام برداریم

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: امسال در مسیر نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد حیدری‌منش روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: برنامه‌ریزی مدون در حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان با هدف اعتلای سطح فرهنگی واعتقادی دانش آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در این شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: ایجاد کارگروه در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج وامور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

حیدری‌منش ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستان در راستای الگوسازی برای دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

کاهش پلاستیک یکی از چالش‌های بزرگ ما در حوزه محیط زیست است

این مسئول با بیان اینکه نایلون‌های پلاستیکی، یکی از ابرچالش‌های ما در حوزه محیط زیست است، توضیح داد: این چالش با مشارکت مردم، تحقق شعار هفته زمین پاک ممکن می‌شود و نگاه ما بر این است که در این شهرستان با ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی که داریم می‌توانیم با حفظ محیط زیست، این ظرفیت‌ها را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

وی گفت: با همکاری محیط زیست برنامه‌ریزی شده تا در برخی از روزهای هفته در فروشگاه‌ها شهرستان توزیع نایلون‌های پلاستیکی متوقف شود و به جای آن پاکت‌های کاغذی و پارچه ای در اختیار شهروندان قرار گیرد.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: علاوه بر شهروندان، گردشگران هم باید دغدغه زیست محیطی را داشته باشند و با رها نکردن زباله‌ها در محیط این شهرستان که به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان تهران مطرح است را مانند گذشته حفظ کنند.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا