شوراها بعنوان بازوان نهادهای دولتی در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز روشنگری کنند

فرماندار فیروزکوه گفت: ساخت و ساز غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و تبعات بدی را در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، فرماندار فیروزکوه در همایش تقدیر از شوراهای نمونه روستاها که با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری شهرستان، معاونین فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، بخشداران، شهردار فیروزکوه و اعضای شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان در مجتمع فیروزه برگزار شد گفت: اساساً ساخت و ساز غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و تبعات بدی را در پی خواهد داشت.

محمد حیدری‌منش افزود: شوراهای اسلامی با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند می‌توانند با آگاه‌سازی مردم و روشنگری از ساخت و ساز های غیر مجاز در روستاها جلوگیری کنند.

 عالی ترین مقام دولت در شهرستان ضمن تشکر از تمام دست‌ اندرکاران برگزاری این مراسم اظهار داشت، روز شوراها را به تمام شوراهای عزیز این شهرستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و تقدیر و تشکر می‌کنم از همه شما بزرگواران به جهت زحماتی که تاکنون کشیده‌اند.

وی در ادامه گفت: شوراها بازوان نهادهای دولتی هستند و دهیاری و شهرداری در کنار شوراها می‌توانند خدمتشان را کامل کنند، از تمام شوراها قدردانی می‌کنم که تلاش می‌کنند اقدامات دولت در روستاها به نتیجه برسد.

حیدری‌منش در ادامه تصریح کرد،همانطور که آقای رئیس جمهور فرمودند تا پیگیری نباشد هیچ کاری به سرانجام نخواهد رسید، شهر ما دارای سند توسعه‌ شهرستان است که باید طبق آن پیش برویم پیگیری‌ شما باعث می‌شود برای رسیدن به معیار های توسعه در سطح روستاها زودتر به نتیجه برسیم و لذا پیگیری قاعدتاً کمک می‌کند که کار مطلوب باشد و به نتیجه برسد.

وی در رابطه با همت جمعی شوراها و ادارات مربوطه جهت صدور سند اراضی روستایی ابراز امیدواری کرد و گفت: شوراهای ما نشان دادند با همت می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند همانند پیگیری برخی از مطالبات مردم مثل لایروبی رودخانه که در دهستان حبله رود به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده است که سال‌های سال انجام نشده بود، بخش زیادی از آن را با کمک مردم به نمایندگی شورا به سرانجام رساندند و انشالله با تلاش ما و پیگیری شوراها در صورت تایید مراجع مرتبط مجوز اصلاح حرائم نیز در آینده گرفته شود.

حیدری منش به ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود :اساساً ساخت و ساز غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و ستاد ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان باید با همکاری شوراها و دهیارها این موضوع را پیگیری کنند و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد چون ساخت و ساز غیر مجاز تبعات بدی را ایجاد می‌کند، همه ما باید در این زمینه در پی روشنگری مردم باشم و تلاش کنیم که سرمایه مردم به هدر نرود.

وی در پایان از شوراهای روستاها خواست تا در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اهالی روستا را توجیه کنند که هرگز بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز نکنند تا سرمایه و زحمات آنها به هدر نرود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا