استاندار تهران:

ضابطه ۷۸۲ حريم كيفی رودخانه‌ها اصلاح می‌شود

استاندار تهران گفت: ضابطه ۷۸۲ حريم كيفی رودخانه‌ها اصلاح خواهد شد و پيشنهاد آن به وزارت نيرو داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مجمع یاوران توسعه اجتماعی شهرستان فیروزکوه به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوه و برخی از فرهيختگان شهرستان فيروزكوه در محل استانداری تهران برگزار شد.
علیرضا فخاری، استاندار تهران در این مجمع گفت: توجه به شکل‌گیری یک محیط علمی در شهرستان عامل توسعه است و اجماع این خرد جمعی خیلی از مشکلات و مسائل فیروزکوه را حل خواهد کرد و برای آینده شهرستان مهم است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین آفت این جمع افتراق است، تاکید کرد: عدم همگرایی اعضا اختلافات را ایجاد می‌کند که باید از ابتدا از رخداد آن جلوگیری کرد.
استاندار تهران افزود: فیروزکوه ظرفیت‌های خوبی دارد اما برای بهره‌گیری از آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته و از استعدادهای محلی استفاده نشده است.
فخاری گفت: حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و دامپروری از پتانسیل‌های مهم شهرستان محسوب می‌شود که باید بستر لازم برای بهره‌گیری از آن‌ها فراهم شود و با تربیت نیروی انسانی توانمند برای جمعیت‌پذیری فیروزکوه افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه فرمانداری باید مرجعیت نظام مسائل را برای ارائه برنامه به این جمع مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: راهکارهای جذب سرمایه خرد، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی شهرستان باید در این جمع تدوین شود.
استاندار تهران افزود: در راستای شکل‌گیری بندر خشک فیروزکوه باید ظرفیت‌های شهرستان بررسی و روی محصولات مرتبط با بازار مرکب برنامه‌ریزی شود.
فخاری گفت: يكی از حقوق مکتسبه مردم فيروزكوه، حق‌آبه از حبله‌رود است و هدف احداث سد نمرود هم كمك به بهره‌برداری آب در سطح شهرستان و شهرستان‌های پايين دستی است و بايد مديريت شهرستان پيرامون تامين منابع آبی پايدار در دهه‌های آينده، برنامه‌ريزی نمايد.
وی افزود: ضابطه ۷۸۲ حريم كيفی رودخانه‌ها اصلاح خواهد شد و پيشنهاد آن به وزارت نيرو داده شده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا