مراسم بزرگداشت روز زمین پاک در فیروزکوه برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز زمین پاک با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین در فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه، به مناسبت روز زمین پاک با حضور فرماندار شهرستان، شهردار فیروزکوه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، معاون شهردار، رئیس ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کارکنان شهرداری، اداره حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه و جمعی از شهروندان و فعالان محیط زیست، آیین گرامیداشت این روز در مقابل شهرداری فیروزکوه در قالب اقدام نمادین جهت پاک‌سازی حاشیه مجموعه خلیج فارس برگزار شد.

روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری احترام مردم به زمین و تقویت فرهنگ‌سازی در بین مردم برای تمیز نگه داشتن محیط زیست است.

هدف از برگزاری این برنامه آگاهی‌رسانی و ارزش گذاردن به زمین، جلوگیری از دفع غیربهداشتی زباله، ضرورت استفاده درست از طبیعت و محیط زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی برای شهروندان و گردشگران به منظور جلوگیری از رها کردن زباله و قطع درختان تفرجگاه‌ها می‌باشد.

نایلون‌های پلاستیکی، یکی از ابر چالش‌های ما در حوزه محیط زیست است

فرماندار فیروزکوه در حاشیه گرامیداشت روز زمین پاک و آیین پاکسازی محوطه خلیج فارس این شهرستان گفت: یکی از ابر چالش‌های ما در حوزه محیط زیست‌، موضوع پلاستیک‌هاست که تنها با مشارکت مردم و تحقق شعار هفته زمین پاک‌، حل این چالش بزرگ امکان پذیر است.

محمد حیدری‌منش افزود: نگاه ما بر این است که در شهرستان فیروزکوه، با ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی که داریم می‌توانیم با حفظ محیط زیست، این ظرفیت‌ها را برای آیندگان به یادگار بگذاریم .

وی گفت: با همکاری محیط زیست برنامه ریزی شده تا در برخی از روزهای هفته‌، در فروشگاه‌ها شهرستان توزیع نایلون‌های پلاستیکی متوقف شود و بجای آن پاکت‌های کاغذی و پارچه ای در اختیار شهروندان قرار گیرد.

فرماندار فیروزکوه افزود : این برنامه با هدف استفاده کمتر از پلاستیک و حفظ زمین این میراث ارزشمند، اجرا خواهد شد.

حیدری‌منش گفت: علاوه بر شهروندان، گردشگران هم باید دغدغه زیست محیطی را داشته باشند و با رها نکردن زباله ها در محیط ، این شهرستان که بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان تهران مطرح است را مانند گذشته است حفظ کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا