تجلیل از شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان فیروزکوه

در مراسم گرامیداشت روز شورا، از شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان فیروزکوه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، همایش تجلیل از شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان فیروزکوه با حضور فرماندار فیروزکوه، امام جمعه، رئیس دادگستری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، معاونین فرماندار، بخشداران، شهردار فیروزکوه و اعضای شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان در محل مجتمع فیروزه برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم از شوراهای روستاهای بخش مرکزی(جلیزجند، امین آباد و طرود) و بخش ارجمند (لزور ، اندریه و سله بن) بعنوان شورای نمونه تقدیر بعمل آمد.

امام جمعه شهرستان؛ خدمت به مردم یک فرصت الهی

 امام جمعه شهرستان گفت: خدمت به مردم یک فرصت الهی است.

در مراسم گرامیداشت روز شورا حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه خدمت به مردم را یک فرصت الهی عنوان کرد.

حجت الاسلام حیدری ضمن خدا قوت به شوراهای شهر و روستاهای شهرستان فیروزکوه و تبریک این روز اظهار داشت: بسیار مهم است که انسان از این فرصتی که خداوند به او داده درست استفاده کند فرصت مثل ابر می‌گذرد همانگونه که ابر عبور می‌کند هر کسی دقت نداشته باشد متوجه عبور ابر نمی‌شود و شاید وجه مهمش این باشد آدم حواسش نیست فکر می‌کند این ابر هست و نمی‌رود فرصت‌های خیر را باید قدر بدانیم.

وی اذعان داشت: گره‌گشایی از مشکلات مردم و خدمت به مردم بسیار مهم است و بخصوص برای این مردمی که ما داریم شیعه امیرالمومنین، مردم انقلابی و پا به کار.

حجت الاسلام حیدری از شوراها خواست زبان گویای مردم باشند و از این فرصتی که برای آنها فراهم شده برای خدمت به مردم استفاده کنند و افزود: از تمام شوراها می خواهم به دنبال مطالبات مردم باشند به هر حال مردم اعتماد کردند به شما عزیزان رای دادند.

وی گفت: شوراها باید برای روستاهای خود چشم‌انداز داشته باشند و افق ببینند و ظرفیت‌های روستای خود را بشناسد و خیرش به مردم برسد.

سند دار شدن تمامی املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال ۱۴۰۳

رئیس دادگستری فیروزکوه گفت: امسال تمامی املاک و زمین‌های زراعی روستای فیروزکوه سنددار خواهند شد

در همایش گرامیداشت روز شورا اسماعیل درزی بورخانی رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه از سنددار شدن کلیه املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه خبر داد.

در این مراسم درزی ضمن تبریک روز شورا عنوان کرد: با توجه به زمان اندک به پایان رسیدن ششمین دوره ششم شوراهای اسلامی بهتر است تمامی عزیزان عملکرد خود را بررسی کرده و نقاط قوت وضعف خود را شناسایی کرده و در این زمان باقیمانده تمام تلاش خود را بکنند تا خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهند.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: اگر حل مشکلات در توان و بر اساس قانون باشد شوراها وظیفه دارند که انجام دهند اما جایی که قانون به آنها اجازه نمی‌دهد به هیچ عنوان اجازه ورود ندارند و می‌توانند برای حل مشکلات به مراجع بالاتر مراجعه کنند.

این مقام مسئول بزرگترین و مهم‌ترین امر در روستاها که باعث کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضایی و اختلاف بین روستاییان خواهد شد را سند‌دار شدن زمین‌ها دانست و تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با رئیس ثبت و اسناد شهرستان امسال تمامی زمین‌های زراعی خارج بافت و منازل و املاک داخل بافت (با هماهنگی بنیاد مسکن) روستا با کمک شورا سنددار خواهد شد و هیچ روستایی زمین‌هایش بدون سند نخواهد ماند و خوشبختانه نقشه برداری زمین‌ها هم کاملاً رایگان انجام خواهد شد.

وی یکی از دغدغه‌های روستاییان را فنس‌کشی زمین‌های کشاورزی عنوان نمود و بیان داشت: در بازدیدهای میدانی به عمل آمده از دغدغه‌های مردم فنس کشی زمین های کشاورزی است که جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون از آن جلوگیری به عمل می‌آورد ولی با توجه به اینکه وظیفه ما مسئولین حل مشکلات و دغدغه مردم است در شورای تأمین با هماهنگی‌های لازم صورت گرفته با مدیر کل جهاد کشاورزی مقرر شد که زمین‌های زراعی با تایید شورا و طی نمودن روال قانونی توسط متقاضی فنس کشی شوند.

رئیس دادگستری با تاکید بر حفظ مراتع گفت: باید دام بر اساس پروانه و تعدادی که در آن ذکر شده داخل مراتع روستاها شوند چرا که استفاده بی‌رویه دام‌ها از مراتع و از بین بردن پوشش گیاهی منجر به وقوع سیل خواهد شد و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای روستاییان به وجود خواهد آورد‌.

درزی بورخانی در پایان از تمامی شوراها خواست که در هزینه دقت کرده و در چارچوب قانون گام بردارند و سرفصل بودجه را رعایت کنند چرا که اگر هزینه خارج از سرفصل انجام شود آن شورا مجرم خواهد بود حتی اگر در جهت کمک به مردم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا