نگاه قرارگاهی حقیقی و دنبال رو ترویج سنت به شورای فرهنگ عمومی

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان تهران گفت: یکی از متعالی‌ترین نگاه‌ها به شورای فرهنگ عمومی نگاه قرارگاهی حقیقی و دنبال رو ترویج سنت حسنه است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه به ریاست حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان و با حضور محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوه، علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اسماعیل اسفندیار معاون مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، رئیس دادگستری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، اعضای این شورا و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

در حاشیه این جلسه مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از حسن حسینی مدیر سابق اداره فرهنگ ارشاد اسلامی و آرزوی موفقیت برای تکین مدیر جدید این اداره اظهار داشت: مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزکوه از نیروهای جوان و انقلابی و آشنا به فرهنگ و هنر است که امیدواریم با حمایت مسئولان و اهالی فرهنگ و رسانه در انجام مسئولیت‌های محوله و تحقق اهداف موفق باشد.

فروزانفر افزود: یکی از متعالی‌ترین نگاه‌ها به شورای فرهنگ عمومی نگاه قرارگاهی حقیقی و دنبال رو ترویج سنت حسنه است.

وی گفت: یکی از دلایل اینکه در شورای فرهنگ عمومی چندین دستگاه با هم جمع شده‌اند و حالت قرارگاهی به خودش گرفته این است که یک سری سنت‌های ناهنجار و غلط را پاک و یک سری سنت‌های حسنه را که در ضمیر ناخودآگاه ما و در فطرت ما، در دین ما، در آیین ما و در ملیت ما هست بیرون بکشیم و به آنها ضریب بدهیم و اجرا کنیم.

وی در ادامه به سنت حسنه اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: برخی از سنت‌های حسنه جامعه ما پیش از این نبوده مثلاً شاید ۳۰ سال قبل این توجهی که امروز به اعتکاف در جامعه ما می‌شود در آن زمان نبوده است ما این سنت حسنه را از یک جایی برداشتیم کمک کرده‌ایم و ترویجش داده‌ایم و ما امروز شاهد آن هستیم که در دانشگاه‌های کشور کمتر دانشگاهی هستند که امر اعتکاف در آن اجرا نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم توجه به ایام الله حتی اتفاقاتی که جنبه فرهنگی اجتماعی دارد مانند پاکیزگی شهرها مانند شعاری که سال‌های پیش شهرداری تهران ترویج داد شهر ما خانه ما بحث پاکیزگی و آراستگی شهرها را با یک جریان فرهنگی و هنری و رسانه‌ای تعریف کرد.

وی ادامه داد؛ جشن غدیر و توجه به امر ولایت امیرالمومنین و جشن گرفتن این اتفاق جز مواردی است که باید آرام آرام در کل کشور تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه شود و در هر شهرستان‌ و استان اقتضاهای متفاوتی دارد.

 فروزانفر در پایان تقویت جریان انقلاب اسلامی در فضای فرهنگ هنر را مسئله مهمی خواند و مطرح کرد: کار ویژه مدیریت جدید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی جریان انقلاب اسلامی در فرهنگ و هنر باید باشد که همه ما به آن افتخار می‌کنیم و مروج آن هستیم ما هنرمند مسلمان، انقلابی و ایرانی را ارج می‌نهیم و حمایت می‌کنیم ولی نگاه ویژه‌ای به فعالین حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی خواهیم داشت و از آنها حمایت خواهیم کرد به آنها توجه خاص و ویژه داریم بابت این اتفاق هیچ لکنتی در زبان و بیانمان نداریم این حمایت را عملا اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا